/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nægte at give hånd
Fra : tjuhajsa
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 22-06-13 12:48

Er det OK, at en mand ikke vil give hånd til en kvinder
eller
at en kvinde ikke giver hånd til mænd

http://www.information.dk/463697

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-06-13 12:56

Sig mig, holder Kandu-teamet ferie?

Det var nu dejligt med det lille halve års pause fra Jørn Rudolph
- som nu er tilbage med fuld udblæsning, konstant nye profiler
- og svinen Kandu til med sit trolling.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-06-13 13:02

- okay, der var jeg vist for hurtigt ude

Undskyld , Kandu-team - jeg kan se, at I ikke helt holder ferie, men endelig har blacklistet Jørns profil, "toor", der har huseret nogle dage.

I skal jo også lige have en chance

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-06-13 15:49

Er det i orden at tvinge folk til at hilse på hinanden på bestemte måder? Nej. Er det i orden at diskriminere kvinder? Nej. Er det i orden at nogle kristne præster ikke vil give hånd til kvindelige præster? Tja-bum, det tillader "vi" jo.

Det er ikke i orden at man hilser på nogen på én måde og andre på en anden måde, hvis man f.eks. er censor ved en eksamen, uanset hvorfor. Så "man" må finde en metode man kan hilse på alle. Tror i virkeligheden ikke det er verdens største problem, men man bliver selvfølgelig nødt til at finde en fornuftig og ikke-diskriminerende måde at omgås hinanden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-13 17:51

Nu har det aldrig været et herrefolk lod at give håndtryk til Untermenschen.

Nogenlunde samme situation som i Sverige - dog med den forskel, at repræsentanten for herrefolket fik 30.000 i erstatning, fordi han skulle nedværdige sig til at hilse på en kvinde... MED HÅNDEN.!!!

Så'en er det jo !!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-06-13 18:38

Du skulle se en overskrift og ballade der ville være vis det var omvendt, med at en kristen ikke ville give hånd til en muslim.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-13 21:03

Jeg læste funs indlæg igennem og opdagede, at han i vanes tro - og til evig tid, blander æbler, pærer og bananer sammen i håbet om, at servere en nogenlunde spiselig frugtsalt. Det lykkedes ham............. heller ikke denne gang.!
Citat
Er det i orden at nogle kristne præster ikke vil give hånd til kvindelige præster? Tja-bum, det tillader "vi" jo.

Fun, hvad er det vi danskere siger...?
Vi siger; Adskil religion fra det offentlige rum, fordi, religion er en privat sag. Derfor Fun, hvad de måtte have af ritualer i kirker, moskeer, templer, synagoger, rigssale rager ikke os.

MEN, når religionen bliver slæbt med ind i det offentlige rum - og embeder, så skal der råbes højt - meget højt.
Omtalte censor slæbte nemlig sin religion med ind til eksamenbordet og nægtede at give hånd til untermenschen - fordi, det forbyder Koranen ham

Og det sjove er såmænd, at dem der påpeger censors racistiske tilbøjeligheder - de bliver også udråbt som racister.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 02:44

Tommy, hvordan er det nu lige det er med de der folkekirkepræster der ikke vil give hånd, er det ikke noget med at de er lønnet af staten? Er der ikke noget med at vi har en statskirke hvori de arbejder? Er det ikke noget med at folkekirken er styret af folketinget? Er folkekirken ikke nævnt i selve grundloven? Så vidt jeg husker har man i skolen et fag det hedder kristendomskundskab, som man skal undervises i, for statens penge, medmindre man direkte forlanger at blive undtaget? Sender vores public service station dr.dk ikke radiogudstjenester for offentlige midler?

Hvordan stemmer det med din påstand om at Danskerne siger at vi skal adskille religion og det offentlige rum?

Misforstå mig ikke, jeg synes at det var fint om vi blev enige om at kaste religion på historiens mødding.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 11:34

Citat
Tommy, hvordan er det nu lige det er med de der folkekirkepræster der ikke vil give hånd, er det ikke noget med at de er lønnet af staten?
Jo, de er lønnet af staten - og?
Har du oplevet - læst om, at en præst fra folkekirken ikke vil gi' hånd til kvinder i det offentlige rum ..?
Har du læst om - oplevet, at folkekirkepræster forlanger at kvinder iklæder sig bestemte dragter udenfor kirketiden (offentlige rum)
Har du læst om - oplevet, at præster forlanger adskillelse mellem mænd og kvinder, f.eks, under møder? I såfald bedes du at linke omtalte episode.

Citat
Er der ikke noget med at vi har en statskirke hvori de arbejder? Er det ikke noget med at folkekirken er styret af folketinget? Er folkekirken ikke nævnt i selve grundloven? Så vidt jeg husker har man i skolen et fag det hedder kristendomskundskab, som man skal undervises i, for statens penge, medmindre man direkte forlanger at blive undtaget?
Og..? Er der nogen problemer i det ?

Citat
Sender vores public service station dr.dk ikke radiogudstjenester for offentlige midler?
Korrekt, denne service kan benytte af hospitalindlagte, syge handicappede...osv.
- Og omvendt, muslimernes EID bliver også fejret med store middage på Chr.borg

Citat
Misforstå mig ikke, jeg synes at det var fint om vi blev enige om at kaste religion på historiens mødding.
Det kan vi ikke blive enige om. Folk må have og dyrke den religion folk finder bedst. Det skal bare ikke foregå på gader og stræder, butikker og lign.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 13:45

Vi tager den lige en gang til, til ære for Tommy. Der findes i Danmark en gruppe mandlige præster, der konsekvent nægter at give hånd til kvindelige præster. Grunden er at disse mandlige præster ikke finder kvinder værdige til at være præst. Disse præster agerer i det offentlige rum, de skal f.eks. skrive en fødselsattest, når der bliver født et barn, og de skriver navneattester. Uanset om du er buddhist, ateist eller kristen kan du ikke undgå at have kontakt til folkekirkepræster. Jeg nævnte dette, for at illustrere at det ikke kun er muslimske mænd der har problemer med håndtryk.

Tommy indvendte at præsterne, i modsætning til censoren, der var centrum for debatten, ikke opererede i det offentlige rum, jeg påviste at dette ikke er sandt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 14:01

Citat
Der findes i Danmark en gruppe mandlige præster, der konsekvent nægter at give hånd til kvindelige præster. Grunden er at disse mandlige præster ikke finder kvinder værdige til at være præst. Disse præster agerer i det offentlige rum, de skal f.eks. skrive en fødselsattest, når der bliver født et barn, og de skriver navneattester.

Ovenstående citat fra fun, viser at fun stadig roder rundt i middelalderen - nøjagtig som den religion-ideologi han så indædt forsvarer.http://politiken.dk/indland/ECE446412/mandlige-praester-skal-give-haand-til-kvindelige-kolleger/

Og iøvrigt, henvender du dig til kirkekontoret for at få udstedt f.eks. en fødselsattest, så giver alle - og det er ALLE præster hånd til kvinder - samt til de rødhårede, sort -og lyshårede.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 14:09

Det er da muligt at biskoppen i Viborg har besluttet at mandlige præster ikke må vise deres uvilje mod kvindelige præster, ved at nægte at give dem hånd. Men virkeligheden er en anden, mandlige præster viser stadig, også i Viborg, deres middelalderlige modvilje mod kvindelige præster, ved at nægte at give hånd.

Her hvor jeg bor, sker registrering af nyfødte ved at man henvender sig til den lokale præst, der er "kirkekontoret". Og når man så skal have registreret sit barn, får man lige en prædiken og en bebrejdelse af at man ikke ønsker barnet døbt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 15:01

Nå ja, det måtte jo komme. Så ende vi igen der, hvor du bruger stråmænd og udokumenteret ævl og vås for at berigtige dine egne fantasier.

Men det korte ad det lange, hvis censor i religions-øjemed nægter at give hånd til kvindelige elever skal censoren fyres.
Længere er diskussionen sådan set ikke!!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 16:21

Men det korte ad det lange, hvis danske statsbetalte præster i religions-øjemed nægter at give hånd til kvindelige præster skal præsten fyres.
Længere er diskussionen sådan set ikke!!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 16:51

Man kan selvfølgelig også vælge den lidt mere pragmatiske linie og realistiske linie: Hvis censoren har problemer med at give nogle elever hånden, må han, for at undgå at forskelsbehandle sine elver, lade være med at give nogen hånden. Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er det også den beslutning der er truffet her. Når man betænker at censoren har fungeret i årevis uden problemer, og at løsningen er så simpel, er det svært ikke at tænke at sagen var en storm i et glas vand.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 16:57

Citat
Men det korte ad det lange, hvis danske statsbetalte præster i religions-øjemed nægter at give hånd til kvindelige præster skal præsten fyres.
Længere er diskussionen sådan set ikke!!
Det kan vi godt blive enige om.

Jeg fortolker derfor dit udsagn således, at du også mener at censor skal fyres..?
Har vi opnået at blive enige ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 17:03

Tommy, læs mit seneste indlæg, det andet var ironi. Jeg mener selvfølgelig ikke at nogen skal fyres, for noget så banalt som måder at hilse på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 17:23

Nej selvfølgelig mente du ikke det. Du går jo ind for diskriminition af mennesker.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 17:51

Ny lyver du jo igen Tommy, jeg går ikke ind for diskrimination af mennesker.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 19:29

Det gør du da.
Du synes, det er helt i orden at en gymnasieelev blev diskrimineret af en censor.
Og for censoren ikke skal tabe ansigt ved at hilse på kvindekønnet, skal der partout ikke hilse på nogen. Så vupti og hokus pokus, problemet er løst............gu'det ej løst !

Pr. efter dags ved alle piger/kvinder jo godt, at grunden til censor ikke hilser på nogen, er fordi censoren ikke vil nedværdige sig til at hilse på kvindekønnet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 19:36

Tommy du fremturer med dine løgnehistorier. Jeg synes bestemt ikke det er i orden at nogen bliver diskrimineret. At fyre en censor, pga. hans religiøse overbevisning, er diskrimination. Også derfor kan man selvfølgelig ikke fyre censoren.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 19:45

Citat
At fyre en censor, pga. hans religiøse overbevisning, er diskrimination.
Ikke vil hilse på en person/elev, fordi hun er kvinde, er altså ikke diskrimination i din verden - eller hvad..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-13 21:33

Tommy, er den ene diskrimination bedre end den diskrimination? Eller er det smartere at finde en fornuftig og pragmatisk løsning der virker for alle? Eller er du virkelig kommet så langt ud i dit ideologiske korstog, at enhver nok så lille bitte anledning skal bruges til at lufte dit flammende had til alt hvad der er ikke er DANSK i dine fordomsfulde øjne?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 22:36

Nu begynder du igen med dit ævl og vås, dine stråmænd og gætterier.
Hvad var spørgsmålet...? Det var; "Er det OK, at en mand ikke vil give hånd til en kvinder
eller at en kvinde ikke giver hånd til mænd"
Det var spørgsmålet i al sin enkelhed.

Jeg synes stadig, at det er at diskriminere kvinden, når man kun vil hilse på manden.
-Og jeg er fuldstændig ligeglad med, at censoren ifølge sin religion påberåber sig ret dertil.
I Danmark skal religion adskilles fra det offentlige rum...BASTA!!!

Citat
dit flammende had til alt hvad der er ikke er DANSK i dine fordomsfulde øjne?
Igen igen bruger du en stråmand for at berigtige dine argumenter.

Nu skal jeg fortælle dig en ting, min dreng.

Jeg er selv en såkaldt 2.g'er - dog ikke fra mellemøsten - men fra Østrig.
Mine forældre kom til Danmark i midten af 60'erne for at arbejde. Min far blev ansat som direktør på et større slagteri i en mellemstor sjællandsk købstad - og min mor var hjemmegående husmor. Mine forældre gjorde alt for at integrerer sig i det danske samfund - og gjorde alt hvad de kunne for at blive danske.
Da mine brødre - og jeg kom til verden, blev vi opdraget til at være tro og loyal mod det danske samfund, som gjorde så meget godt for deres borgere og gæster. Da forældrene havde boet tyve år i Danmark, gik deres højeste ønske i opfyldelse - nemlig et statsborgerskab, som forøvrigt er den 11 juni. Denne dag bliver fejret af mine forældre og os børn, som var det juleaften - hvert evige eneste år.

Og iøvrigt, har mine forældre aldrig modtaget én eneste krone i hjælp fra kommunen.

Fun, tag og læs lidt Danmarkhistorie - om Grundtvig, andelsbevægelsen, kulturen, tiden op til 1. verdenskrig, 1930'verne, besættelsen -og tiden der kom efter. Og læs især om 1970'serne hippieromantik -og 68 generationen -og hvad det årti gav eftertiden af konsekvenser.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-06-13 00:27

Citat
Nu begynder du igen med dit ævl og vås, dine stråmænd og gætterier.

Det skriver du jo hver gang du kommer på for dybt vand, det er, som enhver kan se, fri fantasi fra din side.

Citat
I Danmark skal religion adskilles fra det offentlige rum.

Som jeg allerede har påvist, er religion ikke adskilt fra "det offentlige rum" i Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-13 13:40

Citat
Som jeg allerede har påvist, er religion ikke adskilt fra "det offentlige rum" i Danmark.
Det har du så ikke påvist, det kan alle jo se. Men det er rigtigt, det du skriver.
Muslimerne praktisere deres religion-ideologi alle steder, Bilka, Netto, Føtex, ved eksamensbordene, på gader og stræder, kort sagt, som du selv siger, i det offentlige rum.
Det tog mig lidt tid at få dig overbevist, men jeg er enormt glad for det lykkedes.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-06-13 14:24

Tommy, du vender som sædvanligt alting forkert. Den al dominerende religiøse ideologi i Danmark er som bekendt kristendommen, den dominerer alle steder i det offentlige rum, den er på ingen måde adskilt fra det offentlige rum, det har jeg jo allerede påvist for længe siden. At du ikke kan se det, skyldes sandsynligvis at du bekender dig til den kristne religiøse ideologi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-13 16:14

Du får hermed det sidste ord.
Dit indlæg viser i al sin tydelighed hvad segment du tilhører.
Du går sikkert rundt med førerhund og hvid stok.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-13 14:37

Hvem siger kandu ikke er underholdende.