/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
scanning til computer
Fra : oleho
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 21-06-13 11:27

hej
jeg har en HP-photosmart all-in-one printer C5180
hvordan scanner jeg et foto/dokument til min computer
jeg har windows7 på computeren
mvh
oleho

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-06-13 11:47

Hvad står der i din manual?

Det sker - formentligt - via et billedbehandlingsprogram.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-13 12:10

HP har HP Solution Center som er på den CD der fulgte med printeren, med det program er det nemt at scanne billeder og dokumenter, hvis ikke du kan finde CDen så kan programmet hentes her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=dk&destPage=softwareCategory&lc=da&product=1153481&tmp_docname=
Når du åbner programmet så er der knapper lige midt i vinduet hvor du klikker på enten Scan billede eller Scan dokument, HP Solution Center er meget nem at bruge og giver fine billeder også med standard indstillinger eller når du har øvet dig så kan du måske få endnu bedre scanninger ved at justere lidt,
der er også OCR software i programmet som skal registreres og derefter kan bruges gratis til at læse tekst på et scannet dokument

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-06-13 18:36

gå ind og find photofiltre det ligger frit på nettet eller hent det hos edbogpensionister så er du ude over en masse bøvl med at scanne

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-06-13 18:38

se lidt længere nede der har du alt hvad du skal bruge for at hente photofiltre

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-06-13 19:27

Nu er min printer godt nok af ældre dato, en HP psc 1217 all-in-one.

Jeg har Windows7, og har (selvfølgelig) installeret printeren på min pc.

Når jeg skal scanne noget ind på min pc, så går jeg ned i start, og vælger "enheder og printere", så klikker jeg på printeren, og vælger "scan et dokument eller billede", og så kommer resten sådan set af sig selv.