/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
G15 eller G1 X
Fra : bentjuul
Vist : 636 gange
500 point
Dato : 20-06-13 00:15

Mit canon G11 skal skiftes, men jeg ved ikke rigtigt hvilke af de 2 kamera jeg skal vælge.

Nogen der har Canon G1 X og vil dele sine erfaringer?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 500 point
Dato : 20-06-13 09:01

- gå ind på fotostart.dk og kig under Tests & anmeldelser...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-06-13 09:48

stouenberg< Jeg har læst en del test og set forskellige fora om G1 X og alle skriver at AF for langsomt.
Men mon der er en her på sitet der har G1 X så kunne det være interessant at høre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-13 11:58

Hvad fejler dit G11......................slidt op

http://www.dpreview.com/forums/post/50060676

Bl.a.
Re: Comparison G15 vs G1X
In reply to nevada5, 8 months ago
If I need to control Depth of field, I use FF. I take a compact, basically to have something compact. My G1X is a good camera, but not really compact, and now I realize that it does not produce better IQ than the cheaper lighter faster G15. Wrong choice ! On top of that, the reselling price of my 6 months old G1X is lower than the price of the new G15. Too bad !

Jeg ville også vælge G15 (hvis jeg fik lov af konen).

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-06-13 13:23

Det fejler intet, men jeg må jo følge med jeg håber at få lov af konen når jeg lover hende en ny større ssd disk til min pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-13 17:26

Jeg var lige ude hos Elgiganten i Glostrup, og kigge på ipad/tablet, men de havde et G15 man kunne gramse på.
Desværre var der ikke tændt for strømmen, så jeg kunne prøve det.

Ps. Hvis du får lov af konen, kan hun ikke lige give mig lov også.
Så kan jeg altid sige "jeg har fået lov af konen"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-06-13 20:09
Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 28-06-13 09:49

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-06-13 10:02

- velbekommen Bent og god weekend/sommer...