/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
pæreskift
Fra : trimare46
Vist : 1085 gange
300 point
Dato : 17-06-13 17:37

jeg skal have skiftet venstre forlygtepære i en peugeot 107, men der er sgu ikke meget plads.
skal man have batteriet ud og lygten ud for at gøre det, eller er der et trick som jeg ikke kender.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-13 18:23

Hej trimare46. Ikke til megen hjælp,da jeg ikke kender din bil....men:

Kør på dit værksted,(aut.) for at få det gjort. De klarer det lynhurtigt. Gider ikke selv bakse med det længere...noget med at kunne kastrere en myg med boksehandsker på.

På nogle biler,skal forhjulet af,og ind gennem en lem i hjulkassen.

På min halvgamle Astra,ordner værkføreren det,i et snuptag...og uden betaling. Og pæren er faktisk billigere end på service stationen.

Men måske kommer der nogle Peugeot tip.

M.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-13 19:08

der er så lidt plads at man ikke kan have hånden nede mellem lygte og støddæmpertårn.
og jeg plejer jo at gøre den slags selv.
men måske må jeg bøje mig for overmagten.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-06-13 19:13
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-13 19:32

til katekismus
nu er det jo ikke ligefrem en lille bil der er brugt i den video.
men min bil ser ganske anderledes ud med hensyn til pladsen.
jeg ved udmærket hvordan jeg skifter pæren når der er plads til det, men her kniber det lidt med pladsen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 17-06-13 19:51

Batteriet skal ud, men ikke lygten.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 17-06-13 20:54

Tak for svaret pallebhansen.