/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Søger mindre smedefirma til svejsearbejd
Fra : boplads
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 17-06-13 16:10

Hej.

Vores gode gamle cykelanhænger er desværre gået op i "limningen". Da vi ikke selv er i besiddelse af eller lige kender nogen der har et svejseanlæg, efterlyser vi et mindre smedefirma eller lignende, der eventuelt vil påtage sig sådan en relativ lille opgave

/Henning

Kommentar
Fra : boplads

Dato : 17-06-13 16:11

Links, adresser, telefonnumre på firmaer, som i mener kunne være relevante er også særdeles velkomne.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-06-13 16:30

Hvor i landet befinder anhængeren sig? Er det jern eller ...?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-06-13 16:31

Krak eller de gule sider, og du ved jo også selv, hvor du bor, de har vi jo ingen anelse om.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 17-06-13 17:11

1) hvor i landet er det ?
man søger ikke smede i Jylland vist man er på Bornholm
slet ikke til en cykelanhænger ?? brug gaffatape

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 17-06-13 20:32

Dybbøl Autoopretning +45 74 48 81 52

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 17-06-13 20:51

gå på et hvilken som helst autoværksted,,medbring en pose øl,,så løser det sig nok.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-06-13 21:00

Det er mærkeligt at der stadig er folk der tror at håndværkere vil gøre hvad som helst for en (lille) mængde alkohol.

Kommentar
Fra : boplads

Dato : 17-06-13 21:14

Glemte lige et par detaljer.

Anhængeren befinder sig i 2700 Brønshøj og relevant firmaradius ligger vel på ca. 10 kms afstand.

Det er en såkaldt "croozer cargo" og den skulle være fremstillet i stål.

Jeg har selvfølgelig både kigget på krak, de gule sider etc, men det er lidt svært at vide om disse firmaer vil påtage sig sådan en "banal" opgave. Derfor denne eferlysning, hvis der var nogen der havde nogle gode referencer og autoværkstedet kunne klart være en mulighed.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-06-13 21:27

Tror bare jeg ville skille den så meget ad som muligt, så der ikke går ild i noget når der svejses på den, og så smeden ikke skal bruge tid på det. Og så bare køre ned til det nærmeste autoværksted, det er trods alt ikke raket-videnskab.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-06-13 02:21

Hvis det 'bare' er en svejsning der er revnet
skal revnen nok lige 'skæres op' med en vinkelsliber (m/skæreskive)
dvs. udvides så der kan lægges en ny svejsning nede i 'udvidelsen',

hvis svejsningen er nogenlunde tilgængelig,.. er det en 'opgave' der tager få minutter,
det kan enhver mekaniker, lille smed, blikkenslager (VVS) forretning hurtig klare,..
jo mindre mekaniker-værksted, des lettere og hurtigere (hvis du lige smutter forbi)

nu ved jeg ikke om håndværkere / befolkningen i almindelighed
er mere snobbede derovre,

------
forleden stod jeg og skulle bruge nogle stykker træ,.. i forskellige længder og tykkelser,
på trælasten og Jem&Fix kan der kun købes hele længder,. som derefter skulle saves til på længdemål
så det kunne sagtens løbe op i flere hundrede, ...

istedet smuttede forbi et lokalt snedkerværksted,
og spurgte indehaveren om han havde nogle stumper liggende,

Mjaa,.. joo,.. hvad,. og hvor meget skal du bruge,..

efter at have kørt nogle gange gennem rundsaven,
havde hans 'rester',.. minsandten fået form som de stykker træ jeg skulle bruge,
dertil nogle meter tætningsliste,,.. et par beslag, og noget lim,
spurgte jeg,.. med forsigtighed,.. hvor meget det skulle koste,

tjaaa,.. mon ikke du snart har brugt for en halvtredser,..
Joo mon ikke det er 'løbet der-op-ad',.. sagde jeg pænt,

om det var fordi han alligevel gik hjemme på værkstedet og 'kedede sig'
ved jeg ikke,... men billigt var det,..

jeg er ret sikker på en mekaniker ville have gjort det samme
med svejsningen på en cykel-trailer,... her i øst-jylland,

om det er meget anderledes i hovedstadsområdet,.. ved jeg af gode grunde ikke,
men du kunne prøve at spørge (stikke en finger i jorden),.. det koster normalt ikke noget,..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-06-13 21:21

Hvis cykelen ikke er lavet af jern, så er det det ikke nødvendig at spørge på bilværksteder.Tvivler på at de kan svejse alu på på bilværksteder.Jeg ville gå til et smedefirma.

Kommentar
Fra : boplads

Dato : 20-06-13 17:06

Så er den lavet

En rundringning til autoværksteder i nærheden, gav til sidst pote. Gav ham 100 kr for opgaven, hvilket han selv synes var alt for meget, men så har jeg også døren på klem, hvis der skulle dukke andre opgaver op.

Jeg er ikke så hjemmevant på Kandu, så jeg ved ikke helt hvem jeg skal aflevere pointene til

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-13 17:40

Godt det lavet.

Det mest almindelige er at give point til den der giver det bedste svare eller kommer med det rigtige svar først. Kan godt se det er lidt svært i dette tilfælde, men folk plejer ikke at hænge sig så meget i det. Man kan desværre ikke give point til flere.

Godkendelse af svar
Fra : boplads

Dato : 20-06-13 19:59

Tak for svaret fun2.