/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvor længe holder fustager efter åbning
Fra : apmadsen2
Vist : 508 gange
20 point
Dato : 17-06-13 15:53

Hej - jeg har læst artikler hvor det antydes at fustager holder op imod 7 dage, andre 14 dage og så har jeg læst indlæg fra personer der mener at fustager kan holde flere måneder netop fordi der bruges CO2. Hvad kan jeg forvente? Har hørt at øllet begynder at skumme efter noget tid, eks. 14 dage.
Er der nogen der har erfaring på området, da jeg gerne vil opsætte et fadølsanlæg derhjemme?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-06-13 16:17

Det har de enormt meget erfaring med der hvor man lejer disse anlæg!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-06-13 16:45
Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-06-13 16:47

Det afhænger helt af hvad fustagerne er af og hvad ,der er i dem.

Hvis det er brændevin , holder de til det er drukket.

Tyndt upasteuriseret fadøl holder to dage ved stuetemperatur, eller 8 dage i køleskab.

Kommentar
Fra : apmadsen2

Dato : 17-06-13 17:07

Der er tale om fadøl, nærmere bestemt 6.6 % Leffe, og det opbevares ved stuetemeratur.

Katekismus> 120 dage ifølge wiki lyder umiddelbart af meget, gad vide om "med den rigtige køling" henviser til køling af fustagen?

Nogen med real life erfaringer???

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-06-13 17:51
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-06-13 17:51

Citat
Hvis det er brændevin , holder de til det er drukket.

Hvilket værtshus har en tappehane med Jubilæumssnaps

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-06-13 20:45

Jo brændevin fås skam i fustager. De kaldes dog fade, og kan være på flere hundrede liter.

Jeg har også set ægte Cognac på 50 l dunke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-06-13 09:42

Citat
Jeg har også set ægte Cognac på 50 l dunke.

Købte Du et par stykker