/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Granitskærv
Fra : Josph
Vist : 370 gange
300 point
Dato : 14-06-13 18:04

Ønsker at anlægge bed med granitskærv og de skal være sorte, men de steder jeg har set efter dem synes jeg de er mere grå end sort.

Dem der hedder DNM skærv fra XL synes jeg ikke er rigtigt sorte. !
så er der PTP GRANIT dem kender jeg ikke til, men er de sorte ?

Fås der sort gratnit skærv 11/16 som er lidt blanke idet ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-06-13 18:13
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-06-13 18:19

De mørkeste er vel nærmest det man kalder koksgrå.

Ligesom ved andre sorte overflader ses skidt altså også tydeligt, blæser der lidt grus ind på overfladen ses det omgående, og så skal man "ud med riven".

Den absolut mørkeste sten er sort flint, men jeg tvivler på at det egner sig som knust og bunddække, man skal nok bære tykke såler når man går hen over det.....selv katten skal være forsigtig

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-06-13 18:20

Ser også sorte ud, tror faktisk, det er hip som hap.

men læser nu: Den sorte granit er grålig, når du modtager den. Det skyldes granitstøvet.
Når det har regnet 4-5 gange kommer den sorte farve frem. Du kan evt. fremskyde denne process
ved at skylle granitten direkte i bigbaggen, når du får den leveret.
http://www.granitbutikken.dk/granitskaerver/sort-granitskaerver/sort-granit-11-16-mm22.htm?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

http://www.homeshop.dk/stengrus/7011-granit-skaerver-sort---11x16-mm---bigbag-500-kg.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-06-13 18:40

Jeg har sorte granitskærver, og det er som Luffe skriver at de er koksgrå. I starten var de lysere, men efterhånden som granitstøvet blev vasket ud blev de koksgrå. den sorte farve som skærverne har på de links der er lagt, har jeg aldrig set medmindre de er våde.....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-06-13 18:52

Men når de er våde bliver de sorte

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 14-06-13 19:39

der findes sort svensk granit og den er sort med nogle blanke nister i