/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kagemix
Fra : sonjor
Vist : 623 gange
200 point
Dato : 12-06-13 13:41

Hej, jeg har en del bageopskrifter, hvori indgår KAGEMIX. Hvad består det mon af ? Kan man ikke selv lave noget, der ligner? Jeg har ikke lyst til at bruge noget, jeg ikke ved, hvad er.

Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 12-06-13 14:00

Er ret sikker på at der menes en kagemix til f.eks. en lys kage (drømmekage eksempelvis)

Der findes selvfølgelig de færdiglavede kagemix produkter hvor der kun skal tilsættes vand og smør eller lignende.

Men gætter på at det bare en en kagedej der menes i dit tilfælde.
Ellers kopier opskriften ind her.

Mvh

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 12-06-13 14:05

Ja vist er det det, der menes, men kagedejg er et vidt begreb, derfor efterlyser jeg en opskrift som svarer dertil (som man selv kan lave)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-06-13 14:07

Kagemix er en blanding der bare skal tilsættes vand/olie/fedt og du har en kage.
Mon ikke du har 'misforstået' opskriften? hvis der skal blandes noget i den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-06-13 14:08

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 12-06-13 14:56

Jamen jeg vil ikke købe kagemix, jeg vil blande noget selv, der giver ca., samme resultat. Måske udtrykker jeg mig ikke klart nok så ?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-13 15:14
Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 12-06-13 16:13

Her har du nogle grund deje:
http://spise.dk/en-dej-7-kager-grunddej/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-06-13 16:23

ex.
Kagemix til chokoladekage består af: Sukker, hvedemel, chokolade (13%), kakao (4,5 %), kartoffelmel, helægspulver, æggehvidepulver, hævemidler (E 450, E 500, E 501), fugtighedsbevarende middel (E 466). emulgator (soyalecithin), Vanillin
http://www.maizena.dk/chokoladekage-1

kagemix til drømmekage består af
Kagemix: Sukker, hvedemel, helægspulver, stivelse, hævemidler (E 500, E 450), aroma.

Glasur: Farin, kokosmel (17 %), maltodextrin, stivelse, skummetmælks-pulver, farvestof (E 150 c).

http://www.maizena.dk/droemmekage

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 12-06-13 16:25

Tak for svaret mig-selv. Der var jo opskriften på hjemmelave kagemix, Tak for det.