/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm
Fra : klanger
Vist : 409 gange
40 point
Dato : 10-06-13 16:58

Havde netop slettet nogle programmer på min IBM Thinkpas T60 og ville "bare" genstarte.

Nu er der næsten sort skærm kun en lille hvid "cursor der står og blinker og så sker der ikke mere..!!!!

Ingen af programmnerne jeg slettede havde noget med selve sytemet at gøre.

Nogen der har en idé om hvad der er hændt pc'en og hvordan jeg får liv i denne igen.

Den kører med XP og jeg har IKKE opstarts cd'en..!!!!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-13 18:39

Der skal ikke en opstarts CD, til at starte en PC Nu ved jeg ikke hvor stor din viden om PC r er, så er du sikker på at du 'bare' har afinstalleret et par programmer? Har du afinstalleret dem korrekt med afinstallationsfunktionen, eller blot slettet dem på disken med stifinder?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 10-06-13 19:33

Jeg mener da at have nogen erfaring med
Computere men fordi kan man jo godt lave en fejl..!
Men jeg sletter kun programmet med "fjern programmer"
Sååååå?????
Men jeg skal jo se om jeg kan komme videre på en
eller anden måde ..!!!
Ellers må den på data værksted..!!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-13 20:28

Prøv dette:
Jeg går ud fra det er en Thinkpad, altså en bærbar du har
1. Slug PC'n, og frakoppel strømforsyningen
2. Fjern batteriet fra maskinen
3. Vent 2-3 minutter
4. Tryk nu tænd knappen ned og hold den nede i ca. 1 minut
5. Slip knappen og vent et minut igen
6. Tilslut strømforsyningen, uden at isætte batteriet
7. Tænd maskinen normalt på startknappen igen

Hvis alt går godt og den starter igen, så luk den normalt, frakobbel strømforsyningen, isæt batteriet, tilslut strømforsyningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-13 20:32

Citat
Nogen der har en idé om hvad der er hændt pc'en og hvordan jeg får liv i denne igen.
Den kører med XP og jeg har IKKE opstarts cd'en..!!!!!

De gange jeg har haft det problem, har jeg smidt en gammel Windows skive i pc og kørt den indtil REPARER eller - og valgt reparer og skrevet in ny MBR = FIXMBR eller FIXBOOT og genstartet og problemer var væk.
Ved ikke om man kan bruge en Linux - bare du kan komme ind i HELP/ HJÆLP menúen

Mener det har noget at gøre med at disken kan delvis læses, men systemet ikke kan/vil starte op
Måske kan du komme ind i Bios, og sætte dsike til master? men tror næppe det hjælper dig.
Og programmet/rne har åbenbart noget at gøre med dit system, siden du får tænke-skærm.

Du kan også prøve at tage Bios batteriet ud/ eller resette bios (til DEFAULT).

Hvilket program har du fjernet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-13 20:33

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-06-13 20:41

He du skal selvfølgelig ikke 'slug' PC'n med slukke den.