/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Markering af skel
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 906 gange
200 point
Dato : 08-06-13 22:58

En god bekendt som er en ældre dame har problemer med sin nabo der ikke vil respektere skel og konsekvent kører skærer hjørner fra sin udkørsel og derved kører mere og mere ind over skel.

Der har tidligere været placeret en sten på et par hundrede kilo, den forsvandt ganske enkelt da hun var på ferie.

For at blive fri for det store juridiske slagsmål som sandsynligvis intet praktisk fører med sig efterlyses nu en praktisk løsning i retning af en slags pæl eller ligende der ikke lige kan fjernes og ja landmåler har markeret skel

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-06-13 23:20

En beton pæl - evt. en flagstangssokkel som støbes ned, er da ikke sådan lige til at fjerne...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-13 23:25

Hvad er der i vejen med landmålerens skelpæl, den må nemlig ikke fjernes?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-13 23:57

Billeder siger IKKE ret meget, og med dagens billige video? et eller andet, kan din NABO optage det hele = og bevise det samme, så hvorfor spørge, med mindre indkørslen ikke bruges.
Og står der en LANDMÅLER?? pind, så må den SGU ikke fjernes af andre end dem der stak den i grunden - eller Kommunen, der muligvis pludseligt har behov for et par meter af DIG, men det er med SKRIFTLIG indsigelse og jeg skal komme efter dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:01

Citat
En beton pæl - evt. en flagstangssokkel som støbes ned, er da ikke sådan lige til at fjerne...

Havde et par stykker for 15 år siden = de ligger sikker godt ude på lars-tyndskids mark og bliver omsat til gødning.
Video kamere har noget der hedder tidsforskudt optagelser = 1 billede pr sekund osv
bruger det selv hos mig - men af anden grund.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:06

NB:
Min erfaring med optagelser af 'NABOér' der ikke kan ? fucke af H = ved en personlig henvendelse til samme - er særdeles god - når de ser SIG SELV gøre ALT det, de siger de IKKE har gjort
og jeg står bare og kan bevise det hele - med et enkelt tryk på en knap.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:11

Men der findes JO desværre også dem - der ikke kan SE - at DÈT altså ikke tilhører DEM.
Men det må vist have noget med TYRKERTRO at gøre.. og så kan man kæmpe en sag der aldrig bliver afgjort - fredeligt.

Men stadig, jeg ville begynde med et kamere der tog et billede pr sekund/ eller 2, så har du noget at have klagerne i.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-06-13 00:33

Der er tale om en nabo fuldstændig uden for pædagogisk række vidde der ikke anerkender love og regler.

Vedkommende har tidligere været udstyret med et politi tilhold mod at opsøge sine naboer.

Tingene kan ikke køres via retten osv da disse afgørelser ikke respekteres.

Skelpælen er der men respekteres ikke naboen kører bare ind over grunden og det er denne gennemkørsel der skal forhindres på en effektiv måde

Der er kommet så langt som det er muligt af rettens vej og der har været advokat på sagen tidligere. Beviserne er klare, så kamera og hvad ved jeg hjælper ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 00:55

Citat
Vedkommende har tidligere været udstyret med et politi tilhold mod at opsøge sine naboer

REN CHIKANE - altså.
På den IGEN.

Som skrevet er der bare nogle der IKKE ved bedre - END? de tror det er deres, og kan benytte det som samme.

Og har den først været hos Politi og andet - så opgiv, eller få HA/ BANDITOS til at køre ud til vedkommende.
ikke noget jeg selv ville bruge, men andre? MÅSKE.

Jeg har i min nærhed set noget i samme stil, der stod en bulldozer og blokkerede adgangen,
og så var der panik med at flytte den - hvilket ikke lykkedes..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 01:00

Citat
slags pæl eller ligende der ikke lige kan fjernes

Du kan måske bruge en tyveri alarm - der afgiver 140 decibel ved berøring og som får almindelige
mennesker til at FISE væk - men tror ikke det ville hjælpe dig, da vedkommende må være TOTAL syg i hovedet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-06-13 09:22

Kan et stakit ikke klare det..... hvis det fjernes/ødelægges, så er det hærværk og straffeloven kan anvendes....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-06-13 09:47

partisansøm.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-06-13 11:35

Er det muligt, at parkere et eller andet stort køretøj ell.l., så naboen ikke kan komme ind på den ældre dames grund?

Ellers var min første tanke også noget med, at støbe et eller andet ned i jorden, måske en slags bom lavet af jernrør.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-06-13 23:26

Det er således, at den der fjerner skel, skal betale for at få genafsat skel punktet. Hvis det ikke kun er markerings pælen der er væk, men selve skelpælen, koster det en del at få den afsat.

Men hvad er problemet egentlig, ødelægger han noget ved det, eller er det bare en lille ubetydelig hjørne, -som regel er det noget andet som folk er uenige om og så udløses uenig heden af et skel problem.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-06-13 00:25

Et lille hjørne ja det er som man tager det han har etableret en 1o meter lang udkørsel i tre meters bredde på noget jord som ikke tilhører ham og det er denne der skal spærres effektivt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-06-13 15:13

Hvorledes ligger grunden i forhold til den ældre dames hus? Skal det se pænt ud, er det noget hun dagligt kommer til at kigge på?
Hvad er fordelen for ham, at han kører på hendes grund?

Umiddelbart tænker jeg en simpel stensætning med stenplanter, som vil se flot ud
http://www.plantorama.dk/da/articles/stenbedsplanter

ellers http://budget.byform.dk/produkt/Spaerrebom_Nister_A19502-A19500.htm
http://budget.byform.dk/pl/Budget/Spaerrebomme/Dinder

eller få en landmand til at levere en dynge store sten, hvilket ikke skæmmer natur og øje!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-06-13 15:34

Det lyder da ikke venligt, af ham.
Er det så meget, så syntes jeg nok man skal enten tale med ham om hvorfor, og derefter lade myndighederne tage sig af det. Det er jo nok nærmest politiet, som du skriver og samtidig spærre for ham hvis du vil lave noget ekstra ud af det. Ja en nedgravet bræt med søm i ville være rigtig fint. Men man får jo også skabt ballade på den måde.

Accepteret svar
Fra : stonegirl

Modtaget 200 point
Dato : 15-06-13 23:26

hej

jeg kender ikke prisen på følgende løsninger, men de kunne måske bruges:

Få gravet en grøft eller få opsat et autoværn (en entrprenør kan måske give tilbud).

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-06-13 10:07

Tak for svaret stonegirl.