/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Langsom start af internetforbi i Vista
Fra : grokraft
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 06-06-13 14:02

Hej

Jeg har en vista pc der starter godt dvs efter dens beskaffenhed. ca. 16 sec.
Når Alle iconer er kommet op på skrivebordet går der 4,2 minnuter før resten af antivirus systemet kan starte da den kræver internet forbindelse.

Kan man se nogen steder hvilken funtion eller program der laver det langsom og kan man
flytte internetforbindelsens start til i begyndelsen af driver boot.

V. H.

G. R.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-13 14:10

Ctrl+Alt+Del vælg jobliste, der kan du se, hvilke processer, der kræver hvilke ressourcer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 14:10

Højreklik på proceslinien og start Jobliste, der kan du se hvilke progammer der bruger kræfter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 14:10

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-06-13 16:21

Det er ikke middelbart muligt at flytte rundt på sekvensen af hvad der startes op hvornår under windows boot sekvens.

Det er imidlertid muligt at undlade og/eller forsinke opstart af visse services.

Man kan optimere lidt på boot processen med værktøjer som fx. msconfig, ccleaner og soluto

Jeg syntes imidlertid at programmet https://www.soluto.com/ er det nemmeste program til at finde ud af hvad der sker mens windows booter.
Det indeholder også den bedste information og brugerflade til at vælge hvad der kan fravælges og/eller forsinkes i opstartsprocessen.

For sandheden er: det tager din PC ca. 4 minutter at boote!!! også selv om windows programmører har gjort hvad de har kunnet for at få billedet af desktoppen frem så hurtigt som muligt, for at give illusionen af at windows booter hurtigt.

Så prøv soluto, og kig, lær og gro i indsigt og visdom

mvh. Per

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 17:08

Så er der endnu et program der forsinker opstart.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-06-13 19:01

@mig-selv. Jep, du har ret. Men det kan jo afinstalleres igen når man fået et overblik - til at fjerne services via msconfig og ccleaner.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-13 19:47

Det der undrer mig er dette?
Citat
før resten af antivirus systemet kan starte da den kræver internet forbindelse.

Mig bekendt? er den eneste grund at en firewall skulle blokkere for adgang til nettet - ikke omvendt.
Så det må vel nærmere være spørgers Antivirus program der er noget galt med
og ikke alt andet der skal starte normalt op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 19:49

DET kunne jo være sat til at scanne en masse overflødigt, før der er hul igennem til nettet og derfor det tager så lang tid..

Godkendelse af svar
Fra : grokraft

Dato : 11-06-13 07:25

Tak for svaret mig-selv.

Du har for så vidt lidt ret der var to antivirus programmer der kæmpede om pladsen.

Fejlen blevet lidt mindre 2,5 min opstart.

Smat defrag fra IObit.com kunne defragmentere sidefilen og så skete der noget.
Dll suite kunne så klare alle de filer der var fejlbehæftiget i alt 217 stk. sandsynligvis fra virus angreb.
nu var de så tilbge at bistille lidt nyt ram da der kun var 27M i overskud.
Nu komme linien så op ligefter skrivborsvinduet er færdigt dejligt
V.H GR.