/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
MVI<-Avi. fil Visning på tv
Fra : 19431225
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 04-06-13 20:12

Hej
Jeg har et lille problem, jeg har optaget en video med mit kamera, filen er en MVI_avi.
Jeg ligger filen ind på et USB stik, men når jeg sætter stikket i Tv'et, for jeg beskeden at filen ikke kan vises.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-13 20:29

Det kan være at tv ikkke kan læse den fil, hvis den ligger i en mappe på det USB stick.
Bare et gæt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-13 20:33

Der er noget galt med filnavnet :
MVI_avi. følger ikke den normale konvention om filnavne.

Forhåbentlig har du bare skrevet forkert i spørgsmålet.

Hvis det er en .avi fil kan det være så meget forskelligt.

Brug det redigeringsudstyr , som følger med kameraet og konverter til et filformat, som fjernsynet kan afspille.
Det afhænger lidt af fjernsynet, hvad det kan. Se i brugsanvisningen.

Det mest universielle er mpg2 formatet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-06-13 20:46

Brug format Factory til at konvertere filen til et format dit TV kan / vil acceptere,
(se manualen,.. eller spørg forhandleren af dit TV)

format Factory, kan hentes gratis her :
http://www.filehippo.com/download_format_factory/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-13 21:04

Til oplysning hedder en .avi filmfil eks. MVI_2012 når den laves i et Canon Ixus camara.
Ved hjælp af medfølgende kabel kan filmen ses på TV.

Her er egenskaber for MVI_xx.avi
http://peecee.dk/upload/view/413188

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-06-13 08:17

Citat
Til oplysning hedder en .avi filmfil eks. MVI_2012 når den laves i et Canon Ixus camara.
Ved hjælp af medfølgende kabel kan filmen ses på TV.

Jeg har et Canon kamera og har prøvet dit forslag, jeg kan se billeder men ikke video. Det er en avi fil som jeg gerne ville se på tv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-06-13 08:58

Citat
jeg kan se billeder men ikke video. Det er en avi fil som jeg gerne ville se på tv.

så er det måske fordi dit TV ikke er kompitabel med AVI
(Hvis det altså er en AVI fil / video)

endelig findes der flere typer AVI .. Fx. 24 - 30 frame/sek.

se manualen til dit TV,.. eller spørg forhandleren af dit TV

for at få formaterne til at passe sammen kan format factory bruges,.. !!
der findes også en masse andre programmer der kan,
men format factory er meget populært, og kan hentes gratis,
http://www.filehippo.com/download_format_factory/

altså to forskellige video-formater kan i mange tilfælde ikke forenes / afspilles,

du kan heller ikke montere cykeldæk på en Traktor,.. eller omvendt,
det kører i hvert fald ikke godt sammen,

endelig er -- "Canon Kamera" et vidt begreb,
det er langt fra alle Canon kamera der bruger samme format,
Fx. på mine nuværende,.. EOS 550d og 650D,. er Video formatet Quicktime,
mens billederne er JPEG / RAW

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-06-13 09:13

det er også muligt at en 300 - 400 kr. set-up box kan klare dit problem,
den kan afspille flere formater,.. og samtidig bruges til afkodning / optagelse af digitale TV programmer, + lagre det optagne på en extern harddisk.

http://www.denver-electronics.com/denver-dcb-109hd/

http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

-----------------------------------------

skulle det vise sig du er utilfreds med produktet,. afleverer du den bare igen,
de modtager den med et smil,..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-13 19:20

Har du prøvet direkte fra camera til TV gennem det kabel der evt. fulgte med Canon

Ellers kan du i windows XP - Vista - win 7 - win 8 bruge windows eget program Movie Maker.

Jeg laver selv film i den Movie Maker udgave som følger med XP, og smider dem på en CD/DVD/pendrive/youtube.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-06-13 20:09

Citat
Har du prøvet direkte fra camera til TV gennem det kabel der evt. fulgte med Canon
Indsæt dit citat her

Ja det har jeg, og der vises kun billeder, ikke video.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-06-13 22:33

jeg har optaget nogle billeder og Video,
billederne er fra at Panasonic GPS kamera
mens Video er fra Canon eos 550D

det hele er sammensat i programmet 'ProShowGold'
http://www.photodex.com/proshow/gold

derefter konverteret til en MPEG 4 fil HD
og lagt op på youtube --- (Billed og Video Mix)
http://www.youtube.com/watch?v=iZxaOQfjkGw

den originale fil er i formatet AVI,... 30 frame (billeder/sek.)
filen - 'Videoen' kan IKKE afspilles på mit TV fra en USB pen / stik,..
mit TV er et Samsung UE46B6050VW
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46B6050VWXXE

MEN,.. Hvis jeg kører samme fil / video gennem min, Denver box
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

kører det i Fantastisk kvalitet HD ... og det er på et 46" TV,..
kunne formentlig køre på langt større TV,

det samme gælder for alle mine andre video, og slideshows.

altså ingen af mine kamera-video kan afspilles på mit TV gennem USB,...
- når (de samme video) køres gennem Denver Boksen,.. er der ingen problemer....

det kan sikkert klares på 1000 andre måder,
men samtidig har jeg fornøjelsen af Denver boksen til at optage udsendelser fra TV,
som opbevares på en ekstern HD.
... det hele for 449 kr. .. (tidligere 399 kr.)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-06-13 22:44

Filmen har sikkert for stor opløsning = HD i forhold til dit tv, konverter den med formatoz og vælg en opløsning på MAX 768x576 og vælg AVI format.
Dit tv kan sikkert også læse ASF og mpeg - men avi burde alle afspillere kunne afspille

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 07-06-13 11:46

Hej igen
Nu har jeg installeret Format Factory, men findes der en manual, jeg er lidt usikker på hvordan man bruger programmet

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-13 11:21

Der behøves ikke ret megen viden om det, åben programmet og træk filen/filerne over - der kommer så en boks hvor du vælger? AVI - under indstillinger kan du vælge diverse, men nøjes med at sætte kvalitet i HØJESTE og så kører det bare, du skal dog forvente at det tager sin tid.
Ellers:
Brug system afkoder (hurtigst)
Bitrate ville jeg vælge mellem 2500 og op efter - jeg plejer at sætte mine film til 4000, så er det som dvd kvalitet - altså hvis originalen er lige så stor eller større.
Du kan også klippe med programmet - så højreklikker du på filen og går ind i OPSÆTNING

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 08-06-13 13:29

Tak for svaret mig-selv.
Så lykkes det, efter en konvertering med faktory, tusind tak for hjælpen