/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Læger på grundlovsdag
Fra : ebg_888
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 03-06-13 22:32

Mange butikker og skoler er jo lukket nu på onsdag, grundlovsdag.

Er der nogen her på Kandu, der ved, om alment praktiserende læger også normalt holder lukket på grundlovsdag?

Jeg kan ikke umiddelbart se det på min læges hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 03-06-13 22:47

Du kan vel se på lægens hjemmeside om der er mulighed for en konsultation.
der er jo mulighed for at bestille en tid via hjemmesiden, så kan du jo se om der kan bestilles tid.
Man skal dog oprettes, men det tager ikke mange minutter det er let nok

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 03-06-13 23:09

OK, Tordenkalv, det har jeg ikke prøvet før.
Jeg plejer at benytte telefonen, og troede, at man skulle have en kode, for at bestille tid via nettet.

Men nu kan jeg se, at der ikke er ledige tider hos nogen af lægehuset læger på grundlovsdag,
så mon ikke det betyder, at lægehuset holder lukket.

Det havde nu været rart, hvis de blot oplyste det på "forsiden" af hjemmesiden., som nogle læger gør.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-06-13 23:20

Måske de holder lukket, når alle er optaget, eller du er lidt sent på den i forhold til mandag aften og så onsdag.... men du kan se systemet virker ok

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 03-06-13 23:38

Jeg tror, at du kan regne med, at praktiserende læger holder fri grundlovsdag.

Men det er en "dum" dag, grundlovsdag, hverken fugl eller fisk, og ikke til at finde ud af, om folk arbejder, holder helt fri eller fri fra klokken 12.

Ikke alle skoler er lukket, hvad nogle måske tror - men det er de fleste butikker - busserne kører som på søndage, og PostDanmark holder fri (som sædvanlig).

Men det er jo ikke længere en lovpligtig halv fridag.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-06-13 23:59
Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-06-13 00:01

man skal have en kode hos lægen, for at bestille tid via lægevejen.dk

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 04-06-13 00:13

Citat
man skal have en kode hos lægen, for at bestille tid via lægevejen.dk

Lægevejen.dk - det havde jeg aldrig hørt om! - der vil jeg ind og oprette mig i dag.

Altså, jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skulle gøre uden Kandu
- man lærer jo nyt her hver dag, og får svar på næsten alle livets spørgsmål!!!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-06-13 00:19

du kan ikke oprette dig uden kode. koden fik jeg hos sekretæren hos min læge

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-13 16:46

Citat
Lægevejen.dk - det havde jeg aldrig hørt om! - der vil jeg ind og oprette mig i dag.

Lidt underligt at man ikke kan bruge www.sundhed.dk til den funktion, her kan man jo se alle sine egne oplysninger via Nem-ID

Siden er dog mildt sagt rodet, og desuden sker det meget tit at man bliver logget af når man skifter emne derinde.
Men det hænger sgu meget godt sammen med det faktum at lægerne også skal ind på forskellige portaler for at se alt om deres patienter.

IT-Danmark.......min bare.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-06-13 17:26

Hvorfor alle de omveje og bøvl..
Man kan tilmelde sig direkte fra lægens hjemmeside og betjene sig hos sin egen læge den vej.

Det kan da vist ikke være bøvler

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 04-06-13 23:42

Øh - Grundlovsdag?! - Har vi så fri?

http://www.bt.dk/danmark/oeh...grundlovsdag-har-vi-saa-fri

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 05-06-13 20:51

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-06-13 21:02

selv tak

Håber det så gør det nemmere for dig at bestille tid og evt. medicin hos lægen...

når de har åben