/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
havelåge sikring
Fra : bublebee
Vist : 1768 gange
100 point
Dato : 03-06-13 14:02

Vi står og skal flytte i rækkehus med have - jubiii
Men der skal jo lige sættes et par havelåger op så lillepigen ikke stikker af.

Kan man få nogle slåer eller hvad sådan nogle nu hedder med en form for børnesikring så hun ikke selv stikker armen ud over og åbner lågen ?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 03-06-13 14:42

Det kommer meget an på havelågen, hvor sikkert det skal og hvor gammel hun skal være, inden hun kan komme ud ved egen hjælp. Det letteste er oftest at sætte lukke dimsen så højt at hun ikke kan nå den.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-06-13 15:40

du skal have den type skudrigel som man sætter på lågen til en grisesti.
den skal først vippes ud af et hak inden den kan skydes til siden.
prøver lige at finde et link til den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-13 15:51

Der fås store skudrigler til påsætning af hængelås, eller I kan blot stikke en pind ned igennem hullerne på skudriglen hvis den sidder tilstrækkeligt højt.

Men I kan også besøge Bauhaus eller Silvan, de har jo eller kan bestille færdige låger med stolper sikkert også med låsbare beslag.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-06-13 19:45

det er 70 cm højt hegn så hun kan nå den lige meget hvad - og det er ikke nok med en pind i - hun er bestemt ikke dum :)
Men tænkte der måtte findes et eller andet smart

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 03-06-13 21:35

LOL
Min far satte en hængelås på havelågen. Da jeg gerne tog af sted over stepperne.

Jeg husker ret tydeligt jeg kom ned til den lokale købmand. Der stod de forskellige lokale og slukkede tørsten med en del øl- Det giver i nogen tilfælde en pænt stor bug.
Og jeg husker jeg kommer omkring hjørnet og kigger op. Lige på en stoooor mave. LOL
Det er en af de lokale.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-06-13 22:00

Du kan sætte en "skudrigle" på ydersiden af lågen, så hun ikke kan nå derom, men voksne kan godt bøje sig ned og åbne. Men 70 cm er ikke meget, det lærer hun hurtigt at kravle over.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 04-06-13 19:25

evt kan du montere et elhegn, det forhindrer at hun kravler over

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-06-13 20:36

hehe kenwood - måske lige strengt nok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 14:21
Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 03-09-13 20:36

Tak for svaret fun2. - silvan og nu også hjem og fix fik så nogle glipfald med børnesikringer på - det virker