/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brændekløver Reservedele - HVOR?
Fra : Rustica.dk
Vist : 2494 gange
200 point
Dato : 26-05-13 16:11

Hej Kandu-er!

Jeg har en brændekløver, som ikke virker mere.
Jeg kunne se at CBB60 Kondensator 450VAC, røg, er smeltet (Det må være fejlen

Hvor søren køber jeg billigt sådan en ???

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 26-05-13 16:13

Jeg kender ikke helt modellen, da det er en brugt, jeg har købt, og der står det ikke på...
Den minder meget om denne model (Også 7T)
http://www.harald-nyborg.dk/p5791/braendekloever-7t-52cm-selekta

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-05-13 17:25

prøv hos bosch. de har en afdeling i aalborg og mon ikke de kan finde den til dig.
ellers prøv hos en elektromekaniker. der skulle det også kunne klares.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 26-05-13 18:01
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 20:10

Uden at vide hvad for en maskine du har??
Så står der et TLF nummer på den et eller andet sted, ellers prøv at gå på maskinens hjemmeside / DK.
Som regel kan det ikke betale sig at købe et enkelt komponent, hvis fejlen ligger i selve printpladen.
Det du sikkert syntes lugter lidt sveden´t, har sikkert taget en masse andet med sig, og så lige begynde at lodde en ny på, UPS og forfra igen - jeg fik svar inden for ½ time med min kløver = HNyborg, det var dog kun en sikkerheds foranstaltning, der skulle by-passes og så virkede skidtet, MEN intet at gøre med dit problem - bare for at sige at ringer man det rigtge sted hen, er hjælpen der hurtig.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-05-13 23:15

Tak mig-selv.
Men den er købt brugt, så ingen forhandler forpligtelser.
Jeg prøver med den kondensator, som var så varm at plastikken boblede

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 28-05-13 07:47

rotW. jeg har nu prøvet at bestille en hos dem... mega dyre i forsendelse dog. 85,-
men nu prøver jeg dem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-13 22:08

Gå i et have-center? der handler med klippere osv, de kan skaffe det hjem.
De eneste jeg har fysisk kendskab til er - forresten 3 af slagsen.
Års`? have-service eller lige overfor - ude ved Bygma
Gennem Rold skov/ Fra Støvring (til venstre) og ned til et ismejeri 10km før Hobro - men sidst nævnte har jeg ikke set i live de sidste 18 år - han kørte og bragte for 50.-

NB: Hvis det 'bare' er styringen af den,så kan du stort set bruge alle, der har samme YDELSE/kWt
og ellers bare sætte ledningerne, hvor de skal sidde
og så er det bare at hoppe ind på en side som F.ks Texas.dk, der har jeg altid løbt reservedele (uoriginale) til lignende modeller fra H Nyborg, og de giver garanti og ? online service, det eneste der koster, er POST, men den er jo dyr nok i forvejen, eller det kan ligge klar til dig hos den Lokale *smed' eller hvor de ellers sender daglige varer til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-13 22:12

Citat
Tak mig-selv.
Men den er købt brugt, så ingen forhandler forpligtelser.

Der står stadig et navn på hvem der har lavet 'dåsen' INDE i selve styringen, ellers er du blevet taget ved *... stav selv.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-06-13 09:54

Tak for svaret rotw.
Det var lighe dem jeg skule bruge