/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Parkering Danmark
Fra : LuffeA
Vist : 1359 gange
100 point
Dato : 26-05-13 11:27

Jeg bor i et mere roligt hjørne af Vollsmose hvor vi har masser af P-pladser der kun er fyldt 60% op, der er ingen arbejdspladser eller butikker i nærheden der kan fylde op og give frustrationer hos beboerne.

Her har Parkering Danmark natten til i dag sat et skilt op med "Privat parkering".

Formålet med dette kan jeg ved guderne ikke se, udover at de nu og da kan give bøder til folk der piller pladerne af et renoveringsprojekt, holde øje med efterladte stjålne biler eller give bøder til de der parkerer skævt i båse eller sætter et par hjul op på plænegræsset.

Hvad sker der i det daglige, vil de tjekke samtlige nummerplader op mod en bolig og derefter lade en bøderegn falde over gæster ?
Man ved jo at det er ret besværligt at få forkerte bøder tilbage fra de ågerkarle i parkeringsfirmaerne.

Jeg har ikke talt med vores boligforening, og apropos er der flere boligforeninger i Vollsmose der næsten hver for sig kører deres eget løb.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-05-13 11:55

Citat
Jeg har ikke talt med vores boligforening, og apropos er der flere boligforeninger i Vollsmose der næsten hver for sig kører deres eget løb.

Jeg synes du skal starte med, at sende en mail til din boligselskab og spørge om disse ting, bl.a. om jeres gæster så ikke må parkere på pladsen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-13 12:52

Citat
bl.a. om jeres gæster så ikke må parkere på pladsen.

Hvad jeg også agter at gøre.

Jeg spørger bare generelt om de sommetider går for vidt på steder hvor der kun er småproblemer og masser af plads.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-05-13 13:23

Ja, endnu en indkomstmulighed for dette kontrolfirma. Beboerne til parkeringspladsen skal vel så have en licens udstedt af viceværten eller fra andet sted for at parkere der. Gæster kan vist også få et gæstekort udstedt af beboeren eller man skal måske søge hos viceværten i 3 eksemplarer for et gæstekort, selvfølgelig på en hverdag mellem 9 og 15.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-13 13:59

Tror jeg spørger vores varmemester i morgen tidlig.

Hvis ellers han er i humør, nogle dage ser han ud til at kunne æde en flok løver, men det er jo heller ikke noget let job

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-05-13 16:07

Citat
Tror jeg spørger vores varmemester i morgen tidlig.

Hvis ellers han er i humør, nogle dage ser han ud til at kunne æde en flok løver, men det er jo heller ikke noget let job

Nej, et varmemester-job er ikke hvad det har været. Ihverfald ikke i "vores" boligselskab.

Engang spillede en varmemester, og viceværter, en central rolle i en boligafdeling, nu skal de blot gøre hvad de er ansat til, og må dårligt snakke med beboerne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-05-13 17:42

Du skal skive en forespørgsel til foreningens bestyrelse, eller ejendmmens administrator, alt efter hvordan din bolig er organiseret.-

Er du i øvrigt sikker på at de pågældende parkeringspladser ejes af den ejendom du bor i?.
At parkeringerne er private er vel rigtigt nok. Hvis der i øvrigt ikke skrives om restriktioner, kan det jo være ret ligegyldigt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-13 09:43

Citat
Her har Parkering Danmark natten til i dag sat et skilt op med "Privat parkering".

Hvid DET er det eneste de har sat op er der jo ikke noget problem - de kan HØJST jage fremmede biler væk

Der er masser af steder hvor et sådandt skilt er sat op da EJERNE af grunden er trætte af at "fremmede" bruger deres p-pladser så de ikke selv kan holde der....

Et sådant skilt kræver kræver IKKE tilladelse fra nogen....

Tilladelser kommer først ind i billedet når der DIREKTE står hvad konsekvensen af "fremmed" parkering er.....

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-05-13 21:40

ParkeringDanmark og andre sætter ikke bare de skilte op og deler bøder ud uden en aftale med dem som "ejer" p-pladserne, så dit boligkontor har bedt dem om at sætte skilte op.

Det gode er at de deler bøden mellem boligselvskabet og dem selv så du donor lidt til dig selv hvergang du holder skævt

F,eks hvis du glemmer at sætte din p-skrive på Valhøjs Alle mens du handler i Fakat, få Fakta en del af bøden til indtængt (procent vis kan jeg ikke lige huske)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-13 22:01

Citat
Hvid DET er det eneste de har sat op er der jo ikke noget problem - de kan HØJST jage fremmede biler væk [Blink]

Der er masser af steder hvor et sådandt skilt er sat op da EJERNE af grunden er trætte af at "fremmede" bruger deres p-pladser så de ikke selv kan holde der....

Som sagt er der ikke nogen i nærheden der stjæler pladser, der er aldrig fyldt helt op, de mange overførselsindkomster gør jo også sit til at der "mangler" biler

Og der bliver opkrævet afgift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-13 22:08

Citat
Og der bliver opkrævet afgift.

Så er det jo IKKE bare det skilt der er sat op

ENHVER privatgrund har ret til at lave en sådan aftale.....

Hvis I mener det går ud over jeres gæster, må I jo tage det op med boligselskabet.....

meeeen - nu melder historien jo ikke noget om HVOR LÆNGE man må holde der og HVAD kriterierne iøvrigt er....

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-13 18:24

Tak for svaret refi.

Sagen er taget af bordet, eller rettere at skiltet er gravet op...........men ikke af hærværksgutter.