/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
LG FLADSKÆRM 47 LA 66 7 V smart tv 3D
Fra : dhmoelsted
Vist : 2008 gange
200 point
Dato : 24-05-13 23:19

Har vi begået en mega brøler?? har lige fået dette spritnye tv og fjernede divese folie omkring skærmen og samtidig en folie der sidder uden på paneler nem i starten men gik i stykker på vejen ned nu resterer der et lille "bjerg" tilbage denne kraftige folie skulle nok ikke ha været fjernet.

Men hvorledes får man resten frigjort fra skærmen næsten ikke til at få fat i ...og er bommerten en realitet hvad sker med billede.. og panel.. billede står skarpt og godt hvor folien er fjernet og hvor resten sidder er der farveforskel til det dårligere ...er der et bud på det

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-13 23:33
Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-05-13 23:49

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-13 23:57

Prøv om der står noget i manualen, - har lige kigget på vores LG, og kan ikke mærke eller se, om der sidder folie!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-05-13 00:11

der står intet i manualen men ved hjørnet var der en flig løsnet sig da vi trak et reklame skilt med model af tv

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-05-13 01:06

http://www.lg.com/lgecs.downloadFile.ldwf?DOC_ID=KROWM000364172&ORIGINAL_NAME_b1_a1=dan.pdf&FILE_NAME=KROWM000364172.pdf&TC=DwnCmd
FORSIGTIG
y På visse modeller er skærmen dækket af en tynd film, og denne må ikke fjernes.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-13 01:35

Citat
der står intet i manualen men ved hjørnet var der en flig løsnet sig da vi trak et reklame skilt med model af tv

Hvis en flig har løsnet sig hvor den skal blive siddende er det en fabrikationsfejl, så hvis/når I laver en reklamation vil det også uundgåeligt medføre diskussion om manglende information.

Lim, enten det er "Slip-let" eller ej er en følsom sag, den kan jo gå i forbindelse med evt. coating på skærmen ved en enkelt fejl i kemien eller temperaturforhold.

Jeg trak engang beskyttelsesfilm af nogle træplader med en speciel belægning, det var tydeligvis 2 forskellige partier fra samme producent idet halvdelen af pladerne havde en tykkere film der efterlod limen på pladerne, som jeg havde temmeligt meget besvær med at fjerne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-05-13 01:38

Ja, er enig Luffe, det må absolut være en bytter.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-05-13 08:14

jeg er godt nok i vilrede ...og denne model vi fik for 2 dage siden er en erstatning for et tv der på garenti skulle rep for fedt smuds under panelpladen ..det kunne man ikke de fronter man fik hjem var fejlbehæftet så det blev kasseret var næsten 2 år.. så fik vi dette kanon istedet for fordi priser er raslet ned ..et forløb på over 2 md uden tv ...og så det her ...ja jeg får nok et dok. problem MEN en flig var løs men da der ikke stod noget i manual ..rykkede vi i flig.... og nu er vi her...

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-05-13 08:37

Nu har sagen taget en vending eller hvad ..i manual står der på een linie at på hvisse modeller sidder der en tynd film der ikke må fjernes ....så nu må sagen da være tabt......rent rekl. mæssigt så er der bare at få en fidus til at trække resten af .....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 09:30

Du kan bruge et barber blad, til at komme ind under tapen.
MEN jeg syntes der burde stå HØJT og TYDELIGT - må ikke fjernes - på selve skærmen, ikke i en vejledning, som man næsten aldrig nærlæser alligevel.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-05-13 09:46

mon ikke et barberblad ridser panel men selvfølgelig hvad skal vi gøre .....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-13 10:29

Citat
i manual står der på een linie at på hvisse modeller sidder der en tynd film der ikke må fjernes

Altså en mangelfuld manual, jeg tror det er en sag for Forbrugerrådet, medmindre at Du først vil prøve at trænge sælger op i en krog grundet dette.

I dag skal man downloade en tyk modelspecifik manual i PDF for at finde ud af det hele, men jeg tvivler på at det punkt står i den.

Jeg får minder om dengang jeg forærede min ældre far et digitalt udendørstermometer, efter et par dage ringede han og sagde at det var nogle mærkelige tegn der viste sig på displayet, hvor jeg så fortalte ham at han skulle fjerne filmen der som bekendt har nogle trykte tegn som "reklame".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 12:56

Citat
mon ikke et barberblad ridser panel men selvfølgelig hvad skal vi gøre .....

Ikke hvis du er meget forsiktig, bladet skal følge skærmen og uden at bruge vold, det skal bare lige kunne løfte en flig af filmen op, som du kan tage fat i med en negl.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-13 14:02

du har ikke tabt, der var en mærkat med model nr påsat, som er skyld i at folien følger med. Men jeg synes ikke, at du umiddelbart skal pille resten af, for det viser jo, hvor let det andet er kommet af!
Det der blot undrer mig lidt er, at du mener, at billedet er bedre, der hvor folien ikke sidder.

Er fjernsynet købt i fysisk butik, eller over nettet?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 25-05-13 15:41

Hej

Vil nu mene film er påsat Plasma skærme da de er trykfølsomme, men dette er LCD, og har måske fået noget fugt, ville nok selv prøve med destileret vand på en blød klud, eller prøve medfølgende klud og se om hjørne ikke kunne løsnes ved at "pudse" mod filmen og få hjørne til at rulle, og der ved få det frigjort, ellers ned til leverandør og få hjælp.

Sad der ikke en pose ud over skærmen ved levering, og kom denne i original kasse.??

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 25-05-13 17:06

tv er leveret fra Lg grossist direkte som bytter for det kasserede og var i org emballage med pose ingen klud med som de andre vi har haft ..ja syntes billede er bedre hvor tapen ikke sidder måske antrefleks for der er mere genskær hvor tapen har siiddet ....i rigtig gamle dage i 1950 erne var der noget der hed marieglas denne tape minder i tykkelse og sprødhed om denne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-13 17:28

Citat
i rigtig gamle dage i 1950 erne var der noget der hed marieglas denne tape minder i tykkelse og sprødhed om denne

Den beskyttelsesfilm jeg selv har brugt til mobiltelefoner (ikke smartphone) og kameraer er glasklar og ret hård, dog har jeg ikke prøvet at knække den, jeg går i så fald ud fra at der var kommet en hvid stribe i knækket

Dimserne var nu også kasseret......eller stjålet........før jeg fik afprøvet en demontering af filmen.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-05-13 15:56

tak til alle for svar i skrivende stund venter jeg på svar om man "æder" den eller jeg skal igang med at tage resten af folie af point følger

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-05-13 16:34

Står der overhovedet noget i din manual, om at folien ikke må fjernes? Det jeg fandt var et plasma, og en anden model?

Og man ville aldrig aldrig læse/finde det, hvis man læser manualen igennem, det burde stå på skærmen.

Her er der mulighed for konkret svar http://www.lg.com/dk/support/kontakt-kundesupport

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 27-05-13 16:40

har talt med support idag det skal afgøres på højere plan

min manual dækker 6 modeller og nogen af dem kan have et folie som ikke må fjernes men ikke hva modeller

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 20:26

Citat
Dimserne var nu også kasseret......eller stjålet

Af hvem og så videre..

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 29-05-13 19:49

Tak for svaret katekismus. venter stadig på LG svar....

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-05-13 20:16

hej.. syntes lige jeg vil fortælle sidste nye ...efter at jeg på opfordring af LG tog foto af skærm er jeg idag blevet ringet op fra LG nordic i Sverige AT MAN vil yde godwill og bytte skærm eller rep U/B

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-06-13 17:40

Hvor dejligt at høre, jeg har virkelig haft mavepine på dine vegne!