/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
pclinuxOS
Fra : ezra
Vist : 436 gange
500 point
Dato : 24-05-13 19:02

Hej kandupanel!
Jeg vil bare spørge om der er nogen af panelets medlemmer der kender linuxdistributionen: " PClinuxOS" så vi måske kan dele erfaringer med hensyn til at få bl.a. dansk sprog på den.
Det var bare det jeg ville spørge om.
Med venlig hilsen fra Ezra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-13 20:13

Jeg har ikke prøvet den udgave - men prøv at se her:
http://www.pclinuxos.dk/news.php?extend.70

I synoptic burde du kunne finde det Danske sprog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-13 19:35

Har du været i synaptic og kigge efter sprog.

Kommentar
Fra : ezra

Dato : 09-06-13 19:50

Ja,det ved jeg.Jeg har selv fået firefox til at tale dansk og også menuer m.m.på dansk.
Det som jeg tænkte på var at det jo er nogle ret omfattende distributioner der er i PClinux OS (op til næsten 4GB).Det er min erfaring at det kan være noget bøvlet at oprette trådløst netværk og at det hænger sammen med det netkort man har er understøttet af/med ndiswrapper.
Er der andre som har erfaringer i den retning?
Ezra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-13 19:57

Ok - og jeg kan se at du har fundet PCLinuxos forum.
Og da jeg ikke kender denne distibution - hopper jeg fra spørgsmålet.
Held og lykke med din nye linux.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ezra

Dato : 09-06-13 20:00

Hej Eyvind!
Ja,vi har vist skrevet oven i hinanden.
Og ja jeg fik det til at virke med dansk.
Det som jeg skrev om netværk har nok noget med drivere at gøre.Jeg vil prøve at finde en løsning på det.
Ezra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-13 21:02

Netkort i ubuntu baseret Linux (som jeg tror det er) skal aktiveres først.