/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Non 7z archive
Fra : o.v.n.
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 24-05-13 18:53

Det er den besked jeg får når jeg vil opgradere driveren til mit Nvidia KFA2 GeForce 8400GS, programmet skal pakkes ud før installation og programmet vil ikke bruge den mappe som er forvalgt drev C > NVIDIA > DisplayDriver
Jeg har ikke tidligere stødt på det problem, hvad gør jeg?
Driveren er hentet på Nvidias support side og styresystemet er Windows 8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-13 19:04

Klikker du bare på den, eller H-klkker du
H-klikker du kan, du vælge hvor den skal ligge
Klikker du bare på den, mener jeg at du bare kan trække den ud, og gemme

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-13 19:04

Ellers prøv WinRar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-13 20:11

Jeg højre klikker og Kør som administrator, så kommer vinduet hvor jeg skal vælge destination, programmet har selv valg NVIDIA DisplayDriver og så kommer beskeden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-13 20:16

Du kan hente udpaknoingsprogrammet her......................gratis.
http://www.7-zip.org/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-13 20:28

Troede spørger havde et udpaknings program.

Det kunne vel ikke være dit anti virus program der blokkerer, det er trods alt en 'driver'

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 24-05-13 21:07

Citat
Non 7z archive

H klik på filen - egenskaber - detaljer, der må stå et eller andet

har du prøvet deres Automatic Driver Updates

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-13 21:57

Filen jeg har hentet hedder:
314.22-notebook-win8-win7-32bit-international-whql.exe
under Egenskaber står der:
Program (.exe) den fylder 87.3 MB (91627153 byte)
Beskrivelse: NVIDIA Package Launcher

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-13 22:13

Så kan den måske køres fra skrivebordet og installere sig selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 06:19

Citat
programmet vil ikke bruge den mappe som er forvalgt drev C > NVIDIA > DisplayDriver

Har du prøvet at oprette mappen manuelt før du prøvet at installere.
Eller måske skal den indstalleres ved at lægge filen ned i NVidia mappen i C: programmer, det lyder mærkeligt at du ikke kan vælge sted, den skal installeres.

Det kunne vel ikke tænkes at der er gået GED i dine filassociationer
http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal/GetStarted

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 06:20

Ved ikke om programmet kan bruges på en Win8, samt der er ikke meget om emnet når man Googler

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-05-13 07:43

Måske kan du bruge dette?
http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-13 17:30

Tak for hjælpen mig-selv. det var mig selv - altså ikke dig, men mig spørgsmåls stilleren som havde dummet mig
Citat
H klik på filen - egenskaber - detaljer, der må stå et eller andet
ja der stod: 314.22-notebook-win8-win7-32bit-international-whql.exe det varede et stykke tid inden det gik op for mig at det var en notebook driver som den automatiske søgning på Nvidia havde fundet, en manuel søgning fandt den rigtige driver som hed det samme men uden notebook og så kunne jeg opdatere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 20:30

Citat
Tak for hjælpen mig-selv. det var mig selv - altså ikke dig

Forvirret,
kun en lille smule, men godt man ikke sidder med en mobilos ''APP'' osv, og vil have det ind på en pc.