/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
mad opskrifter
Fra : ferik
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 20-05-13 11:06

Kristi Himmelfarstdag den 9 maj, var vi til vort barnebarn’s konfimation, festen blev holdt
på Lindholm Høje, vi fik noget utrolig godt mad, Vikinge Buffet
http://lindholmhoeje-cafe.dk/?page_id=26
mange slags kød og grønsager, langsom stegt natten over
? er der nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle opskrifter på langsom stegt mad

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-05-13 11:41

Der findes utrolig meget på nettet om langtidsstegning og diverse opskrifter.

Jeg ved godt det ikke er mine egne erfaringer, men jeg synes du lige skulle kigge (Google)- det er meget spændende læsning:

https://www.google.dk/#gs_rn=14&gs_ri=psy-ab&tok=6YurVpom9o3UwrMLj5v2pQ&cp=17&gs_id=1u&xhr=t&q=langtidsstegning&es_nrs=true&pf=p&biw=1280&bih=800&sclient=psy-ab&oq=lang+tidsstegning&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.46751780,d.Yms&fp=dda4ecf82d86a7ab

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-05-13 13:52

Noget af det bedste langtidsstegte, jeg ved, er "pulled pork". Denne udgave er letsprængt i forvejen, og det gør den bare ekstra god:

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/pulled-pork-nakkesteg-der-smelter-paa-tungen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-05-13 13:53

Læs i øvrigt her om langtidsstegning generelt:

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/langtidsstegning-af-koed

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-13 13:55

En himmerigsmundfuld som jeg så i Masterchef Australien.

1 stk svinekød med så tilpas meget fedt at man kunne lave flæskesteg, jeg prøvede selv med magert kød men det blev alt for hårdt.
Krydr med salt og peber, provencekrydderier.........whatever........og rul det stramt ind i flere lag husholdningsfilm, bind det løst så pakken ikke ruller sig ud.
Simrer svagt i vand 3-4 timer, tag pakken op og klip den op i en skål idet det flyder ud med sky der absolut ikke må gå til spilde, vær lidt forsigtig idet sværen er som smør.

Det var kun et pausetip som en Michelinkok viste uden at det indgik i en anden ret, men man kan så lade fantasien spille.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-05-13 14:04

Langtids kalveculotte:

Giv stegen ca 75-85 grader i ovnen(varm luft). En 1 1/2 kilos steg skal have ca 5 timer. Giv stegen lidt grill(ca. 10-15 min) til sidst, for at få en sprød fedtkant.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-05-13 14:05

Prøv også at google "langtidsstegt and" - det er også lækkert

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-05-13 14:06
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-05-13 14:09

Dette smager i øvrigt skønt, og du kan vælge at sætte temperaturen ned og stege længere:

http://viskalspise.dk/opskrifter/oksekoed/oksegrydesteg-braiseret-mørk-øl-hasselnødder-julekrydderier.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-05-13 14:26

Røget svineskank
med knas, kål og røg
Mængden svarer til 4 serveringer
Svineskank
Svineskankene ridses i skråtern ned igennem sværen. Så kommes de i
en saltlage bestående af 10% salt, 2 laurbær, 2 enebær og en håndfuld
peberkorn. De kan klare 2 døgn i lagen inden røgning. Skankene tørres
af inden røgning, våde elementer tager ikke imod røg. De ryges 1 time
og kommes på køl. Ca. 5 timer inden servering lægges skankene i et
ildfast fad påsmurt en blanding af smør, eddike, hvidløg, timian, salt
og peber. De gives ca. 3-4 timer ved 140 c. Til sidst gives skankene
250 grader i ca. 10 min, inden servering så de bliver sprøde i sværen.
side 28 http://mmmzonen.dk/wp-content/uploads/2012/12/Brandbook_til_web1.pdf

http://ribevikingecenter.dk/da/oplevelser/vikingekoekkenet.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-05-13 15:50

UHH, vikingemad-

Jeg sidder og bliver sulten - hvem der bare lige havde forberedt lidt lam til i aften.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-05-13 16:19

Ja det var aller tiders gode mad
prisen var vist 650- kr pr kuvert + drikkevarer