/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskinen misfarvet indvendig?
Fra : dengalemand
Vist : 337 gange
50 point
Dato : 19-05-13 18:20

Hej Allesammen!

Hvorfor bliver opvaskemaskinen indvendig belagt med noget der ikke kan komme af, det ligner ikke kalk. Jeg har kørt svinet med citronsyre, men det har ingen effekt. Maskinen r trods alt 10år, så r det meget naturligt? Eller hvad?

DGM

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-05-13 20:00

Er beklædningen indeni rustfrit stål eller plastic? Hvilken farve og struktur er belægningen?

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 19-05-13 20:48

Rustfri. Den r materet & det r ikke alle steder den har fået belægningen. Hvidgrå. Ingen struktur.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 14:17

Mon ikke bare det er metallet/belægningen der har ændret egenskaber, efter 10 års påvirkning af opvaskemidler.

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 20-05-13 15:30

Ja & dog, det r sket over en kort periode, tror det sidste år.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 19:02

Samme med biler, når først rusten begynder = så er det dér pludseligt og alle steder.
Men der findes sikkert andre og bedre forklaringer - kan du mærke noget hvis du bruger en NEGL over 'skidtet'.
Er det RU eller føles på neglen, så er der forandringer/skidt på metallet.
Har du prøvet en stålsvamp, kan den ikke tage det, skal du regne med at det er selve metallet der har forandret sine egneskaber, men hvorfor så kun et sted?

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 20-05-13 20:37

Jeg prøver lige det som du foreslår.