jeg har tit haft samme problem / spekulationer,
når du ikke (samtidig) også har skiftet skiver og tromler
eller i det mindste fået dem afdrejet / slebet
så går der et stykke tid inden de ligger helt plan (bakker mod tromler)
(klodser mod skiver)
hvis du førstørrer (zoomer ind på) overfladen på en tromle / skive's anlægsflade
vil du se en overflade der ligner et vaskebrædt / 'pløjemark' .. 'sixpack'
indtil bakker og klodser er tilslidt / tilkørt ... så de passer ned i fugerne
- og altså berører
HELE bremsefladen,.. også ned i fugerne -
kan du ikke regne med noget,... !
kør en rigtig lang tur, og brems med mellemrum,.. stille og roligt,
pas på de ikke bliver overvarme og skæve,
når bremserne er slidt til på alle hjul,
vil pedalen højest sandsynligt, føles langt bedre,... måske perfekt,.... !
prøv det,... inden du ærger dig mere end højest nødvendigt,...
Citat måske jeg skal prøve at skille hovedcylinderen ad og se om det sidder som på den gamle. |
det vil da være dumt,
hvis det er en ny / renoveret / ombytning du har sat på,.. burde "pakninger" (stemplernes tætningsringe) sidde korrekt,
DEM vender fabrikken normalt ikke forkert.
ps,... når du udlufter de bagerste bremser (M/aflastningsventil) er det bedst bilen står som når den kører på vejen,
altså på alle 4 hjul (ikke løfte bagenden) .. helst stå i en 'grav' hvis muligt.