/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Erfaring med lånehaj
Fra : VipseFlip
Vist : 938 gange
20 point
Dato : 19-05-13 12:42

Hvordan kommer man i kontakt med disse "lånehajer" Jeg har selv en gæld på 61000 kr, som jeg har prøvet overalt at få lånt men ingen vil låne til en der står i RKI. Men hvis man nu "lånte" dette beløb ville det være muligt at komme væk fra det helvede at være i RKI. Og så var det muligt at gå i bank og låne det beløb man låner af Hajerne... Er der nogen som har erfaring med lånehajer eller er det kun noget man har hørt...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-05-13 12:47

Citat
Men hvis man nu "lånte" dette beløb ville det være muligt at komme væk fra det helvede at være i RKI. Og så var det muligt at gå i bank og låne det beløb man låner af Hajerne...

LÅNEHAJ - Så kommer du da rigtig i helvede kan jeg love dig for. RKI er ikke kendt for at true med at klippe fingrene af folk der ikke betaler...

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 19-05-13 12:49

Er det af erfaring du taler eller bare løse rygter. Jeg ved de er stride og lever efter egne regler hvis man IKKE betaler men hvis man nu overholder alt, hvad så? Så kommer de nok ikke og flår legemer af dig ????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-13 13:16

Citat
Og så var det muligt at gå i bank og låne det beløb man låner af Hajerne

Hvorfor så ikke starte i banken, jo mindre "gældsrytter" Du er desto bedre chancer.

Læs også her:
http://ffkr.dk/vejledning-ud-af-rki.html

Citat
Alternativt kan du kontakte dine kreditorer og indgå en fair afdragsordning. De fleste vil være villige til at slette dig fra RKI, hvis du overholder dine betalinger på aftalen. Husk at kreditorerne er yderst interesserede i at få Deres penge, og du kan derfor gøre krav på sletning fra RKI som en del af afdragsordningen

Altså overhold betalingerne så de kan trække Dig ud af RKI, der sker jo sommetider det at efter 2. rykker får de en advokat til at skrive et brev der koster knaster at skrive, og det ryger oven i gælden, de kan også skrive at hele restgælden bedes indbetalt, hvilket de selvfølgelig godt ved at folk ikke kan.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-05-13 13:33

Citat
Er det af erfaring du taler eller bare løse rygter. Jeg ved de er stride og lever efter egne regler hvis man IKKE betaler men hvis man nu overholder alt, hvad så? Så kommer de nok ikke og flår legemer af dig ????

Enten er du ualmindelig enfoldig eller bare dum i nakken - hvorfor tror du de kaldes låne-HAJER - det er nok ikke fordi de er så flinke at låne penge ud på grund af folks blå øjnes skyld...

Du kan jo prøve at se hvordan det fungerer - uden at vide det nøjagtigt, vil jeg dog nok foretrække at få gælden afviklet via de gængse kanaler...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-05-13 13:51

Citat
Er det af erfaring du taler eller bare løse rygter. Jeg ved de er stride og lever efter egne regler hvis man IKKE betaler men hvis man nu overholder alt, hvad så? Så kommer de nok ikke og flår legemer af dig ????

Nu er der jo ingen af os, der ved hvad der sker i morgen.

Og hvis du kommer ud for en uforudset hændelse, og på den måde ikke er i stand til, at betale et enkelt afdrag af dit lån hos "lånehajen", så har du problemet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-13 15:01

Det lyder jo ret enkelt med at låne hos en lånehaj, og så betale med et rigtigt lån.
1. Hvad mon hajen skal have tilbage.......................... beløb X ??.
2. Hvor lang tid går der før du er ude fa RKI
3. Hvor lang tid går der før du kan optage lånet i banken
4. Hvad hvis banken alligevel ikke vil låne dig penge
5. hvor lang tid kan du undlade at betale til hajen............................................og så

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-05-13 16:02

Der findes jo bunker af muligheder for (rasende dyre) lån som du kan få uden ligefrem at bruge hajer...
Se blot på RKI's hjemmeside som der i øvrigt er linket til før her i tråden...

Citat
Hvorfor så ikke starte i banken, jo mindre "gældsrytter" Du er desto bedre chancer.

Læs også her:
http://ffkr.dk/vejledning-ud-af-rki.html

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 19-05-13 18:32

Jeg har prøvet det link og det er forskellige låne bureauer men ingen låner ud til folk der står i RKI og til Eyvind - jeg har taget højde for de spørgsmål. Og de er taget med i skemaet. Men er der ingen der selv har den erfaring fordi dette er jo gode råd og ja bank og lånebureauer er underordnet for det er lukket for sådan en som mig.
Jeg ved flere skriver på Vesterbro men man kan da ikke bare gå ind på Vesterbro og spørge den første på hjørnet om de vil hjælpe..

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-05-13 18:57

Hvis du kun har en gæld på 61000, så skulle du hellere gå igang med at få lavet aftaler med de kreditore.

Første stop ville nok være banken. Måske er de intereseret i at få deres penge ind og hjælpe dig med at få den i bider der er til at betale. Når du så er ude, så kan du jo altid starte forfra med at låne og så stoppe med at betale igen.

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 19-05-13 19:05

Jeg har prøvet bank og alle andre steder og det er no go når du står registret.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 19-05-13 20:01

Du vil låne dyre penge for at betale penge du ikke har for at undgå RKI og kunne låne flere penge i en bank. Selv om du har tænkt kreativt er du inde i en desperat dødsspiral, hvor du har brug for profficionel rådgivning.
Din tilgang til problemløsning er årsagen til din situation

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 19-05-13 21:32

Hvorfor denne naive tilgang til dit spørgsmål...

Forstiller du dig at du uden videre kan låne 61000. kr af en lånehaj uden nogen former for gratinerer.
Det er da okay at du stå i RKI, for så har du ikke mulighed for at låne flere penge.
Start med at afvikle alt din gæld før du låne flere penge.....

VipseFlip.........

1. Hvad afvikler du pr mdr. basis på din gæld lige nu. (RKI)
2. Hvis du låne 61000. kr af en lånehaj, hvad kan du så afvikle pr. mdr.
3. Hvilke gratinerer eller værdigenstande kan du afsætte som sikkerhed.
4. Hvis du ikke betaler til tiden, hvilke konsekvenser skal det så medføre fra lånehajen.
5. Er du villige til at indgå aftale med lånehaj med livet som indsats, samt en rente på 300%.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-05-13 21:39

=>McBobo: det hedder garantier

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 19-05-13 21:53

sorry....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-05-13 03:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 10:40

Citat
Jeg har prøvet det link og det er forskellige låne bureauer men ingen låner ud til folk der står i RKI

Det passer ikke, så har du opgivet forkerte oplysninger i din ansøgning, eller også er du alligevel en kunde der ville blive afvist inden for 15 minutter.

Og som alle andre skriver, hvorfor gå fra et helvede til et andet - der er endnu værre.
Renter kan sagtens løbe op i 50% + pr månede - samt du er på ingen måde beskyttet af loven.
Og hvorfor i det hele taget skifte ''kredit'' selskab, hvis ikke det er fordi du IGEN vil låne penge til endnu et nyt forbrug, som du sikkert ikke kan financere - igen - det er skruen uden ende.

Men du kan jo sætte en annonce i diverse aviser (under personlige) om at låne penge
samt mange advokater og ejendoms mæglere kan hjælpe med at anskaffe dig et pantebrevslån
men det kræver som regel at du har noget af værdi - som pant + samt det skal ud på et pantebrevs markede, hvor du så skal vente på at der er nogen der vil ryste op med pengene.
Har prøvet det med pantebrev engang for 15 år siden, men det opgav jeg da det var dyrere end det huslån jeg havde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 10:42

Citat
2. Hvor lang tid går der før du er ude fa RKI

Når gælden er betalt, kan vedkommede bede om at blive slettet, men det er ikke sikkert at de gør det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-05-13 10:46

Citat
Jeg har selv en gæld på 61000 kr, som jeg har prøvet overalt at få lånt men ingen vil låne til en der står i RKI. Men hvis man nu "lånte" dette beløb ville det være muligt at komme væk fra det helvede at være i RKI.

Hvis du mener at du kan afdrage et nyt lån, hvorfor så ikke begynde at afdrage de 61000 og vis lidt god vilje overfor dem du skylder penge og som du ikke har overholdt dine aftaler overfor.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-13 14:31

Nu skal I se VipseFlip er sikkert én af de der engangsflippere i Kandu som synes det er morsomt at stille et fuldstændig tåbeligt spørgsmål som optager sindene hos mange i meget lang tid...

Rigtig god RKI fri Pinse til alle

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 20-05-13 17:52

Nej det er en ikke tilfældig der sidder og keder sig - det er faktisk et typisk eksempel på en dansker. Men jeg er ked af alle de fordomme folk har overfor andre mennesker som står svagere end dem. Man laver nogen fejl gennem livet selvforskyldt eller ej men det gør man. Og hvorfor skal det i dagens Danmark være hvor arbejdsløsheden er stor folk sidder i krise op til ørene være personer der håner folk fordi de har lavet nogen små fejl og nu prøver at få hjælp. Man kan godt sige mit er selvforskyldt for det var mig der lånte de penge Ja men uden at folk kender baggrund mv kommer med håneri. Så nej er ikke engangsflipper men en velfungerende dansk statsborger der bøder for en fejltagelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-05-13 19:17

Hvem håner hvem? lidt kritik må man da kunne tage = selv fra marken84 - som er den første herinde til at skrige HØJT og blaklister brugere i en lang kø - for selv at modtage kritik eller andet der minder om samme.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-13 21:27

Citat
Så nej er ikke engangsflipper men en velfungerende dansk statsborger der bøder for en fejltagelse.

Så må det da være på sin plads at blive klogere når der står en flok mennesker der giver gode råd...

Citat
blaklister brugere i en lang kø

17 personer over en 10 års periode - ja det er sandelig mange...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-13 02:38

Interessant at marken84 har været på kandu i mere end 10 år.....

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-05-13 06:53

Citat
Interessant at marken84 har været på kandu i mere end 10 år.....

Faktisk meget interessant.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-05-13 20:12

VipseFlip.... Hvad afvikler/betaler du pr. mdr på din gæld nu. (RKI) ????

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 22-05-13 17:01

Jeg har kun midler til at afdrage 500 så det er kun renter...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-05-13 20:34

Okay... 500. kr om mdr... Tager du pis på mig!!!! Hvilken verden lever du i?

Jamen dog........
Hvis vi leger med den tanke at jeg låne dig 61.000.kr til afvikling af alt din gæld.... Så kan jeg se frem til at du har tilbagebetalt mig om 122.mdr. -Eller sagt på en anden måde... I juni 2023..
Hertil kommer xxxx antal renter oveni..(jeg gør det jo ikke gratis).. Så vi snakker nok mere i år 2040, før du har tilbagebetalt din gæld til mig.... 30 år i løvens bur....

Nu skal det så også i betragtning at du er havne i denne suppestat, fordi du ikke har tænkt på de konsekvenser dine handlinger har medført.... Og hvis du stadigvæk går med den tanke at låne penge hos en lånehaj, har du intet lært fra dine tidligere fejltagelser. Konsekvenserne bliver meget meget mere omfattede, hvis du låner penge fra en lånehaj... Især hvis du glemmer at betale bare 1 mdr de næste 30 år.... Så snakker vi lige pludselige dagbøder på 1000.kr + dummebøde + ?????

Og de skal selvfølgelige falde med det samme.. Det er jo de store drenge du leger med nu....
Valget står nok mellem benhårde tæsk eller udlevering af gun, så du kan røve en bank på stående fod.

Og en lånehaj går da aldrig med til sølle 500.kr om mdr..... Vi snakker 5000-10.000 om mdr.

Kom ind i kampen! Vågn op fra de døde! Bliv Mand! Blive voksen og tag din sidst tudekiks!

Jeg har kun et råd....
Betal din gæld på normal vis!!! Om så det omfatter at du skal arbejde 24 timer i døgnet...

Råd nr 2
Betal din gæld på normal vis!!! Om så det omfatter at du skal arbejde 24 timer i døgnet...

Råd nr 3
Betal din gæld på normal vis!!! Om så det omfatter at du skal arbejde 24 timer i døgnet...

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 23-05-13 19:40

Nej nej tror du har misforstået noget her... prøv at læs indledning. Jeg vil om et halvt år kunne betale alt tilbage og det er 500 kr pr kreditorer.

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 23-05-13 19:41

Men jeg er da glad for råd men der er ingen der generelt har svaret på mit spørgsmål..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-13 19:53

Citat
prøv at læs indledning. Jeg vil om et halvt år kunne betale alt tilbage og det er 500 kr pr kreditorer.

Så skal man da kunne se MEGET småt/ i det du ellers skiver - for jeg eller andre kan vist IKKE læse det.
Citat
Hvordan kommer man i kontakt med disse "lånehajer" Jeg har selv en gæld på 61000 kr, som jeg har prøvet overalt at få lånt men ingen vil låne til en der står i RKI. Men hvis man nu "lånte" dette beløb ville det være muligt at komme væk fra det helvede at være i RKI. Og så var det muligt at gå i bank og låne det beløb man låner af Hajerne... Er der nogen som har erfaring med lånehajer eller er det kun noget man har hørt...

Citat
Men jeg er da glad for råd men der er ingen der generelt har svaret på mit spørgsmål..

Og hvad vil du nu vide - IGEN??

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-05-13 22:59

Øhhhh.... VipseFlip, hvordan kan mit spørgsmål misforstået. Kan du snart holde styre på det hul du graver dig længere og længere ned i?

Mit Spørgsmål:
Citat
VipseFlip.... Hvad afvikler/betaler du pr. mdr på din gæld nu. (RKI) ????

Dit svar:
Citat
Jeg har kun midler til at afdrage 500 så det er kun renter...

Mit svar:
Citat
Okay... 500. kr om mdr... Tager du pis på mig!!!! Hvilken verden lever du i?

Jamen dog........
Hvis vi leger med den tanke at jeg låne dig 61.000.kr til afvikling af alt din gæld.... Så kan jeg se frem til at du har tilbagebetalt mig om 122.mdr. -Eller sagt på en anden måde... I juni 2023..
Hertil kommer xxxx antal renter oveni..(jeg gør det jo ikke gratis).. Så vi snakker nok mere i år 2040, før du har tilbagebetalt din gæld til mig.... 30 år i løvens bur.... m.m.

Citat
Nej nej tror du har misforstået noget her... prøv at læs indledning. Jeg vil om et halvt år kunne betale alt tilbage og det er 500 kr pr kreditorer.

Okay... nu er jeg med...
Så har jeg et lille tillægsspørgsmål, så vi undgår flere misforståelser!!!!
Hvor i din indledning eller kommentarer, har du omtalt at du betaler 500 kr pr kreditorer og har afviklet alt din gæld om et halv år?????.

Kan du snart holde styre på din historie.....
Hvad er enlige dit problemet så??? Hvis du alligevel får afviklet alt din gæld om et halv år..

Total griner ... hahahahah.... Mener du seriøst at du vil oprette nyt lån for at afvikle en gæld som er uden af verden til november 2013.... (halv år)

Ja, hvad skal man efterhånden sige.. Det må fejeres med Boller fra Kohberg...
http://www.kohberg.dk/Vores-br%C3%B8d/Detail/iProspect/Boller.aspx

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-13 02:39
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-13 02:41

http://www.fxvalutahandel.com/lan

Jeg kan ikke betale min gæld – hvad gør jeg?

Hvis du slås med en stor gæld og samtidig har en lav indkomst, kan du gratis få hjælp og rådgivning hos Forbrugerrådets gældsrådgivninger. I København, Esbjerg, Odense og Aalborg tilbyder rådgivningerne, at mødet kan foregå ansigt til ansigt, men vil du hellere have hjælp over telefonen, kan du også ringe til Forbrugerrådets gældshjælpelinje.

Åbningstiderne er: Tirsdag, onsdag, torsdag kl. 14-18 på telefon 25 56 00 33. https://www.borger.dk/Sider/Naar-du-har-gaeld.aspx

Hos Ret&Råd København har vi stor erfaring med sådanne sager og tilbyder altid et gratis og uforpligtende møde, hvor vi sammen kan se på jeres sag og finde frem til, hvad der skal gøres. Til mødet er det en god ide at medbringe seneste årsopgørelse og forskudsopgørelse, lønsedler, dagpengesedler eller andet, budget, liste over kreditorerne og seneste brev eller opgørelse fra kreditorerne. http://www.ret-raad.dk/Offices/Kobenhavn/Private/Gaeldssanering.aspx

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1835536.ece

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 26-05-13 12:11

Tror sku* VipseFlip har fået styr på sin økonomien...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 26-05-13 20:52

Citat
Tror sku* VipseFlip har fået styr på sin økonomien...

Hvad bygger du det udsagn på?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-05-13 17:55

Hun er sikkert blevet ædt af en haj...

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 27-05-13 18:52

Nej men der er ingen der svarer på om de har erfaringer med lånehajer eller det kun er rygter.....

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-05-13 21:09

Citat
Nej men der er ingen der svarer på om de har erfaringer med lånehajer eller det kun er rygter.....

Du er sandelig dummere end våd bølgepap
Hvis du er så forhippet, hvorfor opsøger du så ikke en lånehaj?
Du ved jo de findes og finder sikkert også én hvis du spørger dig omkring på gaden

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-05-13 21:13

Dette må simpelthen lige være noget for dig!

Hi ,
This might be the moment that will change your life.
One hour is all you need to acquire life changing knowledge!
When I realized how simple this is it struck me... Then I understood I found the way to follow my dreams.

Learn now how to create your own source of income working from home. It's simple legal and very quick to learn.

Click the link below to discover the method that paid for my house, my vacations, and my childrens’ education.
http://elsbu.com/b/click/1260/110615425/d7fc4.html

Yours,
Emily Sanchez

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-06-13 13:21

Citat
Nej men der er ingen der svarer på om de har erfaringer med lånehajer eller det kun er rygter.....

Alle står da i kø for at advare dig om Lånhajer - skulle det ikke være tilstrækkeligt?

Kommentar
Fra : VipseFlip

Dato : 11-06-13 15:37

men det viser ikke at de har erfaringer med det selv men faktisk kun det de har læst sig til...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-06-13 16:17

Det er jo netop faren, det er kun renter, du fortsat vil blive ved at kunne afdrage, - det er skruen uden ende. Se dog programmet http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE708683/danskere-i-gaeld-bestormer-tv-program/
Her finder du i den grad, det du leder efter, nemlig folk der har erfaring med lånehajer!
http://www.rosleff-consult.dk/konsulentbistand/luksusfaelden

http://www.so.dk/studie/studieliv/oekonomi/dumt-at-bruge-penge-paa.aspx
http://www.penge-nettet.dk/forbrugslaan.html

Du ønsker et svar, som ikke er realistisk. Det er drømmetænkning/ønskning!

Du er helt sikkert et godt og kærligt menneske, som gør gode ting, og gør dit allerbedste, og jeg ønsker dig den bedste løsning.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-06-13 16:57

Citat
men det viser ikke at de har erfaringer med det selv men faktisk kun det de har læst sig til...

Skulle det ikke være rigeligt måske?

Jeg har også læst det er farligt at gå ud på en befærdet landevej uden at se sig for -
det er rigelig erfaring for mig!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-06-13 01:12

Efter egen udsagn har du jo tilbagebetalt alt din gæld om halvt år, og nu har spørgsmålet stået hen i det uvisse i over en mdr..... Du har kun 5 mdr tilbage før gælden er ude af verden...

Så hvad er problemet?

Citat
Nej nej tror du har misforstået noget her... prøv at læs indledning. Jeg vil om et halvt år kunne betale alt tilbage og det er 500 kr pr kreditorer.