/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus: system care antivirus
Fra : gertajensen
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 19-05-13 11:40

Hej.
Jeg har desværre fået en kedelig virus på min pc. Den hedder System Care Antivirus. Jeg har delvis fået den væk ved hjælp af et program som hedder SpyHunter men der er stadig noget tilbage da den dukker op hver gang jeg starter min pc, er der en måde hvorpå jeg kan fjerne hele skidtet manuelt. Jeg kører Xp Proff som os.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-13 11:58

I fejlsikret tilstand er det tit nemmere at fjerne de små sataner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-13 12:14

Malwarebytes Anti-Malware Free kan finde og fjerne den virus og meget andet skidt, husk at opdatere før scanning og en hurtig scan (quick scan) er nok til at finde din virus, programmet er på dansk:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 19-05-13 14:07

Jeg vil egentlig bare gå ind i regedit og se om jeg ikke kan klare det derfra, vil helst ikke have flere mærkelige anti virus programmer til og være på min pc. Men jeg ved ikke helt præcist hvad det er jeg skal lede efter, derfor prøver jeg om der er nogen, i det her forum, som har den viden, som jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-13 14:21

Du kan godt fjerne den inde i regedit men det fjerner ikke den virus fra computeren, den er der igen efter en genstart, Malwarebytes Antimalware er ikke et "mærkeligt" program, det er et særdeles anerkendt værktøj til at rense Windows computere, men bevares hvis du er klogere end programmørerne så kan man undres sig over hvorfor at du har installeret den der System Care Antivirus måske du slet ikke har et antivirus program men tror at du kan fjerne mere eller mindre farlige ting i regedit

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 19-05-13 14:26

Hallo er det en god tone ovn?? Jeg har jo nok ikke lige installeret den. Den er kommet på min pc af en eller anden årsag, og jeg prøver ikke og være kloge Åge, og forventer seriøse svar :-/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-13 14:33

Du har fået et seriøst svar, jeg ved ikke hvordan du opfatter god tone men jeg har ikke været uhøflig efter min egen mening, programmet er kommet ind på din computer ved at du har besøgt en internetside som var inficeret og programmet har installeret sig selv, måske du kunne have undgået det ved at bruge en god firewall med HIPS men det er for sent nu den er på computeren, et godt antivirus program med HIPS funktion burde også være kommet med en advarsel da programmet sneg sig ind på din computer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-13 14:35

Åbn regedit og gå til nøglen
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce "[random]"

Der hvor der står random er navnet på programmet, slet det eller omdøb det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-13 14:38

Forsøg manuel at finde disse filer på din XP computer, det er godt nok ikke i regedit men jeg håber du opfatter det som et seriøst svar:
http://www.deletevirus.net/wp-content/uploads/2012/09/xp_location.jpg
du kan muligvis ikke slette men kan så i stadet omdøbe til et andet navn,og det skal foregå i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-13 14:39

Nøglen kunne se så'n ud
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
"A49666D6B39D83BB0000A495C2488B55"="'C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\A49666D6B39D83BB0000A495C2488B55\A49666D6B39D83BB0000A495C2488B55.exe'"

Den er tilfældigt generet.

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 19-05-13 14:43

Ja jeg har faktisk været derinde men navnet " random" kan jeg ikke finde?? Lidt mystisk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-13 14:45

Det hedder heller ikke random! Det er et navn med tal og bogstaver...
f.eks A49666D6B39D83BB0000A495C2488B55.exe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-13 14:53

Tag og installer det program o.v.n. henviser til, du kan afinstallere det bagefter, men det er et program mange af os har liggende.... det kører jo kun når du aktiverer det. Men selvfølgelig kan du bruge resten af dagen til at komme af med det

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 21-05-13 20:53

Nå nu er jeg kommet af med den virus, ved hjælp af et program der hedder Spy hunter. Så ja nu var det måske rart at man kunne dele point til flere gode svar. ??

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 24-05-13 12:00

Hej..

du kunne også gøre det ved at skrive msconfig i start -> kør, og under startup slå den launcer fra der starter op hver gang.

Du kan også sagtens gøre det manuelt.

Startup nøgler finder du her:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\CurrentVersion\Run

Her sletter du bare hele nøglen.

mvh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-13 09:12

Kommentar
Fra : gertajensen

Dato : 29-05-13 20:22

Hvad sker der

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-13 20:38

Citat
Hvad sker der

Åbentbart ikke en skid!