/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsætte regneark i E-mail??
Fra : Brassovitski
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 17-05-13 09:44

Hej
Hvordan indsætter jeg et regneark i en E-mail, så formler osv. stadig virker?
Jeg bruger MS-Office 2007, og Outlook 2007.
Opgaven går ud på at jeg har lavet en tilmeldingsform i Excel, hvor der er nogel input celler, og nogle celler der ud fra input laver forskellige beregninger.
Hvordan indsætter jeg dette regneark i en E-mailm, så alle formler osv. bibeholdes?
Jeg har forsøgt forskellige ting, men synes ikke rigtig det fungerer.
Ideen er at jeg udsender en E-mail til en gruppe personer, som så kan udfylde regnearket i E-mailen og returnere den til mig. Egner en tabel i Word sig måsk ebedre til formålet?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-05-13 09:54

Regnearket er som så OK!
Du skal bare dog sætte den på som vedhæftet fil, da en Email ikke kan håndtere dette!

Du kan ikke have en email inkl formler osv - da det vil betegnes som skadelig malware !

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-13 10:06

ØV så!
Kan det evt. konverteres til HTML. HTML accepteres jo i en E-mail, hvis modtager tillader det?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-05-13 10:24

http://www.google.com/search?client=aff-maxthon-newtab&channel=t2&q=comvert%20excel%20to%20html

Skal ikke kunne sige det om det virker - men kan da lade sig gøre at konvertere - men om data/Formler beholdes.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-13 11:18

Nu har jeg prøvet forskellige Excel til HTML convertere, og det virker da fint nok, botset fra at det bare bliver til en side der kan vises, uden nogen som helst funktioner i.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-13 20:03

Giv den et andet efternavn.

Ikke gem som - men bare nyt efternavn.

abc.xls
abc.txt

Modtageren skal så bare skifte tilbage til xls, før den kan bruges.

Det kunne man før i tiden, men jeg ved ikke om det er muligt i dag.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-13 00:26

Lige for en klarheds skyld, Det er meningen at regnearket skal være indirekte indsat i indholdsruden, og ikke vedhæftet E-mailen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-13 13:55

Der findes programmer der kan lave det meget mere smart samt når besvarelsen er færdig, så sendes skemaet automatisk til dig.
Men du vil have det som et Word dokument direkte i en mail, og der tror jeg du får problemer,
har du prøvet at gemme Exell filen som HTML fil og indsætte den/koden, samtidig med at du tillader html kode i dit mail program, og hvis det virker, er det ikke sikkert at modtager vil godtage det.
Selv bruger jeg dette program:
http://www.ispringsolutions.com/ispring-suite

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-05-13 10:13

http://www.campaignmonitor.com/resources/will-it-work/forms/

Altid bedst med link til WebSite hvor formularen så udfyldes, med mindre det er internt (på samme postsystem, alle har samme mail program)

og deres findes intet program som har flytte Word/Excel kode/formula over i mail/mime, kun selve tabellen/teksten. Så du skal kode direkte i JavaScript eller hente koden som en anden har lavet.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 19-05-13 11:47

modtagerens antivirus afliver måske dine formler

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-13 10:38

Hej
Er ved at forsøge mig med at indsætte en Tabel. I denne tabel vil jeg gerne udføre nogle beregninger. Eksempel
en celle med bogmærke "Antal_Deltagere", indeholder et tal "Antal deltagere"
i en anden celle vil jeg så gerne have regnet 'Antal_deltagere' gange 450 Kr. ud. Hvordan gør jeg lige det? Jeg har prøvet formlen Int(Antal_Deltagere)*450, men det virker åbenbart ikke.
Forslag ønskes.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-13 10:55

Formel problemet har jeg nu løst. R referere til rækkenummer, C refererer til Kolonne nummer.
Eksempel R1C2*300, værdiene i celle A2 ganges med 300.

Så mangler jeg bare at få sat aotumatisk opdatering, når værdien i cellen "Antal_Deltagere" ændres. Som standard opdaters kun når formlen indtastes eller e-mailen åbnes. Kan der lægges en kode i feltet "Antal_Deltagere", der opdaterer formlerne i tabellen?