/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
et fotoredigeringsprogram?
Fra : simplytrolde
Vist : 456 gange
20 point
Dato : 08-06-03 22:33

søger et fotoredigeringsprogram, hvori det er muligt at lave billeder fra farve til sort/hvid. gerne "downloadable" eller forholdsvis billigt. et program modtages også.

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 08-06-03 23:02

MicroGrafx PicturePublisher kan dette

se lidt om det her - eller søg på google.com
http://www.mkdata.dk/pctutor/sk/sk_bbh998.htm
http://www.kochsskole.dk/1992/ikt/picture8/picture_pub.htm

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-06-03 06:28

Hej simplytrolde

Dette program er godt og ganske gratis, IrFan View 3.36. Prøv det ved at downloade det her - Freeware

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=58&Download=JA

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-06-03 08:33

Hej
Hvis du kan nøjes med et lille program, så kan du finde IfranView (det er gratis). Du kan hente det på http://www.irfanview.com/

[citat]
IrfanView is a very fast, small, compact and innovative FREEWARE (for non-commercial use) graphic viewer for Windows 9x/ME/NT/2000/XP.

It is trying to be simple for beginners and powerful for professionals.

IrfanView was the first Windows graphic viewer WORLDWIDE with Multiple (animated) GIF support.
One of the first graphic viewers WORLDWIDE with Multipage TIFF support.
The first graphic viewer WORLDWIDE with Multiple ICO support.

Some IrfanView features:
Many supported file formats (click here the list of formats)
Multi language support
Thumbnail/preview option
Slideshow (save slideshow as EXE/SCR or burn it to CD)
Drag & drop support
Fast directory view (moving through directory)
Batch conversion (with image processing)
Email option
Multimedia player
Print option
Change color depth
Scan (batch scan) support
Cut/crop
IPTC editing
Effects (Sharpen, Blur, Photoshop filter factory)
Capturing
Extract icons from EXE/DLL/ICLs
Lossless JPG rotation
Many hotkeys
Many command line options
Many plugins
Only one EXE-File, no DLLs, no Shareware messages like "I Agree"
or "Evaluation expired"
No registry changes without user action/permission!
and many more
[/code]

Hygge...
Søren

NB: Ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner... prøv dette program, det kan en utroligt masse + det koster jo ikke noget.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-06-03 08:36

Hovsa! SORRY Frank... 'den så jeg ikke lige
HVIS du beslutter dig for IfranView... Så points til Frank - Husk det nu!
Endnu engang undskyld til Frank... jeg var vist lige lidt for hurtig på aftrækkeren.
Søren

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-06-03 10:17

Hej Simplytrolde

hvis du vælger at bruge IrfanView som både frank og søren har forslået... har du to muligheder... den ene er ren Sort/hvid med kun 2 farver... som bliver ret grimt, især hvis der er mange farveforskelle... denne mulighed ka' vælges ved at gå op i menuen "image", og her trykke på "decrease color depth", og her trykke (sætte en prik) ved "2 colors Black/White"... ikke lige noget jeg vil anbefale...

den anden mulighed er grayscale... (lidt a la sort/hvid) bare med de grånuancer i mørk og lys forskelle fra favrefotoet/billedet som slet ikke kommer med i den kun 2 farvede sort/hvid... grayscale ka' du vælge ved også at gå op i menuen "image" og her så vælge "convert to Grayscale"... så får du et "sort/hvidt" billede eller retter sagt gråt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : simplytrolde

Dato : 09-06-03 10:35

tusind tak for programmet. det var lige, hvad jeg ledte efter! :)