/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Er det for mange timer?
Fra : klanger
Vist : 458 gange
34 point
Dato : 13-05-13 18:37

Hej
Min svigersøn ser i øjeblikket på en Birchwood 34
Motoren har kørt 1400 timer
Han vil vide om det er (for) meget for sådan to Penta motorer....??????
Jeg mener han sagde der var to,,,,?
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-05-13 19:24

Det svarer ca. til en landbrugstraktor på et år. Så under almindelige omstændigheder er det ikke meget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-13 21:13

Den har ganske rigtig 2 stk. 200 HP Volvo Penta motorer. Men at de har gået 1400 timer burde ikke have noget at sige. Men man kan jo ikke sige generelt om det er et udtryk for om de er slidte. En næsten ny motor kan jo være slidt relativt hurtigt, hvis ikke den har fået ny olie, korrekt køling m.m.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-13 09:56

Penta'en er kendt for at klare rigtig mange timer.
1400 timer har overhovedet ingen betydning

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-05-13 14:54

min gamle yanmar har gået 5500 timer og den kører stadig fint, så 1400 timer er ikke noget at regne.
det svarer til at en bil har kørt 140000 km, og det er jo ingenting.