/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Agurk
Fra : js2706
Vist : 789 gange
100 point
Dato : 11-05-13 20:01

Mit Windows 7 er gået helt gak gak. Der har været start-problemer, den siger, at printer ikke er tilsluttet, selv om den er, og her på det seneste er mail røget en tur, AVG virker heller ikke mere, osv. Alt sammen fordi jeg ville systmgendanne. Der er nok ingen vej tilbage, og derfor må man vel skrotte det hele og begynde forgfra. Spørgsmål: hvis man vælger "fabrikstilstanden" - mister man så Windows 7, og skal geninstallere den (= værksted)??????????????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-13 20:53

Hvis der var win 7 på fra ny, så kan du vælge "fabrikstilstand"
så bliver den som da du startede første gang,
men gem lige dine vigtige filer, for de ryger sig en tur!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-13 21:01

Du ku jo også prøve en rensning. Find vejledning på spywarefri.dk

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 11-05-13 22:35

Jøps! Den er købt med Win7 - mit spørgsmål er, om det er stadig er der, hvis jeg vælger fabrikstilstand. Eller er den helt blank, således at Win7 skal geninstalleres. Der fulgte jo ingen installationsdiskette med, og så er det værksted! Klog af skade er alt bevaringsværdigt gemt eksternt, og diverse programmer kan let hentes hjem igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-05-13 08:04

En gang til, vælg "fabrikstilstand" så bliver den som da du startede første gang, med en "ren" w7
men gem lige dine vigtige filer, for de ryger sig en tur!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 12-05-13 08:05

Du må hellere købe dig et par usb stiks så store som muligt.
Her gemmer du alt hvad du mener at ville beholde.
biblioteker under din egen user er et godt bud.
Hvis du har et data drev, foruden dit windows drev, er det godt at redde det. over på en ext. disk.
Den der med resette til fabrikstilstanden vil slette det hele.
Men jeg synes du skal lade nogen hjælpe dig med at redde hvad reddes kan.
Det er så ærgerligt, Hvis dine billeder går fløjten.
Selv har jeg ikke taget andet end digitale billeder i 10 år.
Men de ligger flere steder, hvis det går helt galt for mig.
Men jeg læser dit spørgsmål som skrevet i første panik, så slå lige vand i, og lad os høre, om vi ikke kan redde den for dig.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 12-05-13 10:00

Lige nu klarer jeg "dagen og vejen" med den lille nye bærbare, som virker perfekt. Heldigvis er alt bevaringsværdigt fra den stationære opbevaret eksternt (dokumenter, billeder osv.) på usb-sticks og en ekstern harddisk. Det eneste, jeg vil miste, er de få programmer, der er installeret, men de kan alle skaffes igen fra nettet (Audacity, Xn Wiev osv.), og så skal mail'en genetableres, men dens indhold forsvandt ud i den blå luft. AVG Free virker ikke. Den forsøgte jeg at afinstallere og så hente den igen, men den nægter at lade sig afinstallere på grund af "en opstået fejl". Windows har gennem længere tid haft startbesvær, således at jeg først måtte køre et reparationsprogram, som kom op på skærmen i stedet for det sædvanlige skærmbillede. Og her på det seneste er den begyndt at tilføje små "ekstrabemærkninger" på engelsk i nederste højre hjørne. Min tanke har været, om selve Windows 7-programmet er født defekt, for så hjælper det vel ikke at køre tilbage til fabrikstilstand?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-05-13 11:01

Ved at bruge "Fabrikstilstanden" bliver pc som da du købte den, en ren win7 installation, så med alle de mærklige beskeder og fejl ville jeg da bruge den, og så installere de programmer du bruger igen!

Hvis du vil afinstallere AVG og prøve at redde pc uden fabriksinstillingen,
så kig her efter AVG remover http://www.avg.com/ww-en/utilities

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 18-05-13 12:56

Ja, jeg valgte fabrikstilstanden - alt andet havde nok været halve løsninger. Men nu virker det tilsyneladende helt perfekt, efter at jeg har geninstalleret. Det eneste, jeg mangler, er adgangskoden til Nordea, men det taler jeg lige med banken om. Tak for denne gang!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-05-13 13:25

Husk at lukke dine spørgsmål!
http://www.kandu.dk/faq.aspx#26

- Ubesvarede   4
- Besvarede   7
- Annullerede   7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-13 09:09

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 29-05-13 11:34

Hvordan lukker man sine spørgsmål - jeg efterlyser en brugervejledning!

Annuller spørgsmålet
Fra : js2706

Dato : 29-05-13 11:36

Jeg valgte at gå til fabrikstilstand - hårdt arbejde at skulle begynde helt forfra, men det nyttede. Tak for svarene!