/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bankkonto til ufødt barn
Fra : FrejaFlop
Vist : 500 gange
40 point
Dato : 08-05-13 07:50

Hej Kandu
Kan man i Nordea oprette en konto til sit ufødte barnebarn (opsparing - naturligvis tilføjes cpr nummer efter fødslen)? hvis nej, er der så nogen som har erfaring med en anden bank hvor dette kan lade sig gøre.....

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-05-13 07:54
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-05-13 07:55

En gang til, og nu med citat.

Citat
Grundet regler omkring legitimation, beder vi dig komme forbi en af vores filialer for oprettelse. Du skal medbringe sundhedskort og kopi af dåbs/fødselsattest.

http://www.nordea.dk/Privat/Opsparing+investering/Opsparing/B%C3%B8rneopsparing/35172.html?WT.srch=1&WT.mc_id=googleDK&mc_en=google&mc_cam=DK+B2C+Savings&mc_ag=Savings+-+Child&mc_kw=b%u00f8rneopsparing&mc_mt=e&mc_cid=11184018649

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-05-13 07:59

Citat
hvis nej, er der så nogen som har erfaring med en anden bank hvor dette kan lade sig gøre.....

Det kan man simpelthen bare ikke!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-05-13 08:56

Først når barnet får en "identitet" - altså CPR-nummer - kan man det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-05-13 12:16

Citat
Først når barnet får en "identitet" - altså CPR-nummer - kan man det.

Klart nok, man kan jo ikke oprette fiktive konti - ikke lovligt i hvert fald...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-13 21:49

Du kan måske oprette en fond som har til formål at spare op til det kommende barn.
Kun et gæt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-05-13 01:10

Citat
Du kan måske oprette en fond som har til formål at spare op til det kommende barn.

Ja god fornøjelse...

http://www.civilstyrelsen.dk/fondskontor/fonde/hvordan_stifter.aspx