/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Sol lys
Fra : mig-selv
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 08-05-13 00:26

Hvad i alverden er der med BILLISTER og lavtstående SOL LYS
Mangler de et eller andet i 'fem røret' eller kan DE virkeligt ikke se forskel på en MC med LYGTER på
og SOLEN, eller har de bare travlt med at savle en flaske/ tlf,
3 gange inden for en ½ time kunne de ikke se mig, sidste gang, nåede jeg lige at 'pisse' ind på en cykelsti med 150 og ellers håbe på der ikke gik nogen dér, for jeg regnede ikke med at tåben kørte direkte ud af sidevejen.
Om jeg kører for langsomt har vel næppe noget med dere SYN at gøre, NATTE-blindhed eller hvad sker der?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-05-13 00:31
Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-05-13 01:18

Har du røget eller drukket noget du ikke kan tåle?

Det er jo ikke til at få hverken hoved eller hale på det du skriver...

Citat
Ikke verdens bedste, men bevis nok.

Et link til "mini dv kamera"

Næ , det beviser jo ikke noget...

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-05-13 06:14

"nåede jeg lige at 'pisse' ind på en cykelstimed 150 "
Skal vi have ond af dig?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-05-13 14:36

Hvorfor kører mc'ere tit med langt lys, jeg troede altså du var langt væk, og at jeg sagtens kunne køre over vejen.
Faktisk vil jeg mene, det lange lys forhindrer tilkørende fra sideveje, at se hvorlangt de er væk?
OG hvad er der vejen med det korte lys?

Måske blev det noget vrøvl, og jeg har det ikke på mobilen.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 08-05-13 19:42

tsk tsk.... visse indlæg skal man nok ikke kommentere - UPS - røg så lige selv i fælden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-13 20:22

Citat
Hvad i alverden er der med BILLISTER og lavtstående SOL LYS

Ikke en dyt.Det eneste der er galt,er at motorcyklisten tog hjernen af,da han tog styrthjælmen på.
De mister tilsyneladende enhver fornemmelse,af det øvrige trafiks tilstedeværelse.

SE MIG,HER KOMMER JEG,PÅ MIN 1500 KUBIKER.INGEN KAN FØLGE MIG.

Jeg har flere gange,kørt i med-og modgående trafikkø,hvor en stupid motorcyklist,ikke har tid til at overholde alm.hastighed,men klemmer sig igennem.Uanset optrukne streger på vejen.

Sidst så vi 2 dræbte,vistnok i nærheden af Holstebro.Idioten havde så meget fart på,i en ganske let kurve,at han endte ovre i den modgående vejbane,og torpederede en bil.

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med en manddomsprøve........eller ligefrem noget seksuelt frustration.Noget er der da galt.........

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-13 21:57

I modlys (lavtstående sol) fylder en MC ikke ret meget i horisonten. Derfor kan de være svære at se.
Cykelstier er kun for 30 knallerter.
Det kan være farligt at køre på cykelstien - for belægningen er ikke altid jævn, men tit knollet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-13 17:42

Et par kommentarer får i trods alle negative indlæg:

Have ondt af mig: NEJ men jeg kunne fandme have ondt af bilens passager, med mig ind i siden,
at visse af de typer også har lige så hurtig med at få deres PODER hurtigt i skole er der vel heller ikke mange der brokker sig over.

At man BARE fiser UD fra en sidevej (med eller uden STOP skilt) kan så heller ikke rage mig.
At man kører ud selvom man er i tvivl om afstand osv, hvor har de trukket deres kort/ briller henne?
Citat
SE MIG,HER KOMMER JEG,PÅ MIN 1500 KUBIKER.INGEN KAN FØLGE MIG.

Du køre vist ikke selv mc eller har gjort det? IKKE alle har en så stor mc, men nok nærmere 400ccm/ eller mindre, da reglerne for mc kort for unge er som er, og moderne biler er mere agressive end sådan en mc, så den må stå for din regning.

Jeg har haft mit i mands minde, og opfører mig PÆNT i trafikken - MEN
når man ser billister der gang på gang ikke selv kan overholde bare de mest simple regler for god opførsel i trafikken (ligger i yderbane flere kilometer - holder ikke afstand - taler i mob og reagerer på INTET), JA det kan sgu få mit pis i kog - så tænk før i rakker mc folket ned, det er ikke rart at være i nærheden af sådanne billister.

At visse idioter har mere travlt end andre (din tekst her den kunne billister lære lidt af når de ser en mc/knallert, der er ikke mange der overholder reglerne i de tilfælde, men mere FLYT DIG eller jeg kører dig fandme ned (deres biler ligner jo KAMPVOGNE nu omdage), men det er der bare ikke mange der brokker sig over.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-13 17:47

Citat
Det kan være farligt at køre på cykelstien - for belægningen er ikke altid jævn, men tit knollet.

Det var turen ud til den altså også.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-13 18:12

Godt ord igen,mig-selv. Jeg medgir,at der er eddermaleme også mange bilister,der kører fuldstændigt vanvittigt.Ikke mindst 18-20 årige,der lige han anskaffet sig en 15 år gammel Golf,eller bimmer 320.Som lige skal vise potensen.Men det sker jo også,de dør en hurtig død.

Jeg var såmænd ikke meget bedre,i mine unge dage.Det skete da også,at jeg lige "skulle vise flaget",i min Lloyd Alexander,Renault Gordini,eller senere,da det "gik hårdt til",Renault R8.
Men trafikken var ikke så intens dengang,som nu.

Jeg har da også set fornuftige motorcyklister,i trafikken.Alt ialt,er der nok ikke den store forskel.Nogle er bare ude på,at begå selvmord,uden de ved det.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-05-13 18:56

Godt ord herfra også, - jeg kunne altså ikke nære mig, for at være useriøs, da jeg opfattede det, som om du kørte 150 km i timen, og samtidig kørte du for langsomt!
Kørte du 200 km i timen, var det ikke nødvendigt at komme på cykelsti, så var du nået forbi, og bilen var kørt over vejen, efter du var kørt forbi.

Bilister og motorcyklister burde læse
http://sehinanden.dk/download/artikler/mctc_mc.pdf

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-05-13 02:02

Mange bilister behøver ikke engang lav sol, for at køre uopmærksomt. Den ene af sønnerne (der kører pænere end sin far) opgav sin 400cm3, fordi billister skiftede bane, kørte ud fra sideveje eller parkering, alt uden at orientere sig. At bilisterne også "klistrede sig til hans baglygte", når han overholdt hastighedsgrænserne, gjorde det heller ikke bedre.

Hr og Fru Lovlydig er slet ikke så lovlydige som de selv mener.