/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nummerflytning
Fra : Fynboerne
Vist : 883 gange
100 point
Dato : 04-05-13 09:09

Jeg har købt en ny tlf. og skal have flyttet mine tlf. nr. fra den gamle. Hvordan får jeg det gjort?
Den gamle er en LG og den nye er en Samsung Galaxy 3 mini.
Jeg forestiller mig, at jeg kan sætte det nye simkort i den gamle tlf. og kopierer nummerne fra telefonen og over på simkortet, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre dette.
Er der nogen der kan hjælpe mig med mit lille problem?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-05-13 09:30

Ja du sætter bare dit sim kort i den nye telefon og så har du alle dine numre.

vic200

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-05-13 09:50

Er LG også en Android ?, for så laver du "bare" Google Konto Synk, så når du sætter den nye op med samme Google Konto får du dine nr. med.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 04-05-13 09:55

LG er ikke en android. Mit tidligere simkort er lukket

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-05-13 10:04

Nummeret på dit tidligere SIM kort er lukket, men du kan stadig kopiere fra det.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 04-05-13 11:25

Jeg har sat det gamle simkort i min nye tlf. men hvordan kopierer jeg nummerne fra kortet til telefonen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-13 12:28

Altså du har alle de ønskede numre på dit gamle SIM kort?
Så sætter du SIM kortet over i din nye Android telefon (Samsung Galaxy 3 mini er en Android) og går til Kontakter, så er der under Indstillinger et punkt som hedder Importer kontakter, det kan være forkortet til imp. kontakter, den trykker du på og vælger om du vil hente kontakter fra SIM kortet eller fra en fil på hukommelseskortet, i dit tilfælde er det fra SIM kort, vær opmærksom på at kontakterne kan komme til at stå lidt rodet, bytte rundt på for- og efternavne og lignende, det er bedre at importere fra en fil hvis du har den mulighed, det havde jeg med min gamle SonyEricsson og det ser meget bedre ud.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-05-13 14:15

https://www.telmore.dk/1289572072745/HelpFAQItem_C/hjaelp/HelpFAQitem_simkort_overfoersel_af_kontakter

- Overførsel af kontakter fra gammel til ny telefon

Ønsker du at overføre kontakter via SIM-kortet fra en gammel til en ny telefon, kan det sagtens lade sig gøre. Har du gemt dine kontakter på dit gamle SIM-kort, skal du først overføre kontakterne til telefonen. Derefter klikker du først det store SIM-kort ud, og sætter det i telefonen. Overfør herefter kontakterne fra telefonen til det nye SIM-kort. Du tager så SIM-kortet ud igen og klikker Micro-SIM-kortet ud. Nu kan du sætte det i din nye telefon, og du har alle dine kontakter med. Du kan eventuelt overføre dem til telefonen.

Hvordan du overfører kontakter mellem telefon og SIM-kort, afhænger af telefonen. Du kan læse om det i manualen for din telefon, som du kan finde her: https://www.telmore.dk/hjaelp/telefonmanualer
-

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-05-13 14:21
Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 05-05-13 16:37

Lige meget hvordan jeg bærer mig ad med at kopierer mine tlf. nr. fra LG telefonen og til et simkort, så sker der kun det, at de bliver kopieret til telefonen.
Jeg har prøvet både at kopierer ekstern og intern, men intet hjælper.
Jeg er nok for uintellegent til at klarer det selv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-05-13 17:34

er der ikke en mappe der hedder 'Mine Filer',.. ?

mener du skal gøre det der igennem,

sådan (kan) det i hvert fald gøres på Samsung Mobiler (Android)
- Mine filer >Alle filer > external_sd,.. osv.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 06-05-13 16:28

Problemet er på min LG telefon, men vil da prøve, om jeg kan gennem "mine filer"
Skal jeg lægge nummerne derover og kan jeg så få dem på den nye Samsung bagefter som brugbare nummere?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-05-13 19:30

Citat
Skal jeg lægge nummerne derover og kan jeg så få dem på den nye Samsung bagefter som brugbare nummere?

Jeps,.. det kan det iflg. info fra svar ............. Dato : 04-05-13 14:15
prøv at læse info igen,

jeg har ikke en LG phone at teste på,
men på Samsung / Samsung fungerer det.