/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
E-bogslæser
Fra : bjarnebr
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 03-05-13 09:18

Er der nogen der har erfaring med hvilken E-bogslæser der er den bedste?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-13 13:09

Har ikke selv erfaring med ebogslæsere, men måske skulle du overveje om ikke en tablet/tavle computer er den rigtige løsning. Skærmen på en ebogslæser er lidt bedre, og batterilevetiden er meget bedre, men du kan meget mere med en tablet.

http://www.computerworld.dk/art/222841/sidste-udkald-e-bogslaeseren-er-ved-at-doe

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-05-13 19:49

Nu bliver jeg for alvor i tvivl, for den skal absolut kun bruges til at læse bøger, hvis jeg skal på nettet eller andet bruger jeg min bærbare, da selv den største tablet er for lille og da jeg ikke kan lide berøringsskærme, men foretrækker at have en løs mus.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-05-13 20:04

Hvis du er sikker på at du ikke vil bruge den som computer, til at gå på nettet osv, synes jeg du skal købe en ebogslæser. Jeg kan dog ikke hjælpe dig med hvilken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-13 20:10

Citat
da selv den største tablet er for lille

Så er det slet ikke en e-bogslæser du skal have, der er skærmen meget lille.

Jeg har selv en tablet, og den er en del større end e-bogslæseren, og faktisk ret god at læse bøger på (jeg troede den ville blive for tung) Hvorfor bryder du dig ikke om berøringsskærme?? Jeg har købt en pen til min tablet, nu mere for ikke at fedte skærmen til pga. håndcrem, det fungerer fint - det er bare et vanespørgsmål.

Ps, min tablet (Asus) kan tilsluttes tastatur og mus

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-05-13 20:38

Når jeg skriver at selv den største tablet er for lille, mener jeg at skærmen er for lille til en pc, jeg har prøvet at læse bøger på en 11 tommer maskine og det gik fint, men jeg bryder mig ikke om så lille en skærm til at arbejde med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-13 21:31

Citat
Når jeg skriver at selv den største tablet er for lille, mener jeg at skærmen er for lille til en pc
Nååå på den måde, jeg troede du mente at den var for lille til at læse i/på.

Her kan du se de typiske størrelser for en e-bogslæser... der er nogle få på 9", men jeg kender dem ikke. Jeg har kun set en Kindle, med indbygget lys, den var rigtig god, men ikke en jeg ville læse i/på- den var for lille til mig.

http://www.pricerunner.dk/cl/1156/E-bogslaesere?ca_adid=14318377142&ca_agid=2346501902&ca_caid=64775222&ca_chid=187&ca_cid=17623803640&ca_dev=c&ca_nw=g&ca_pos=1t2&ca_source=gaw

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-05-13 21:43

9" er for småt, jeg vil op på mindst 11" (ca. A5)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-13 22:53

Så skal du finde en tablet/Ipad og ikke en e-reader

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-13 02:17

Citat
Så skal du finde en tablet/Ipad og ikke en e-reader
ikke helt korrekt, en Ipad eller en tavle computer har 10" skærm, på Ipad mini er skærmen mindre end 8",
så det er en bærbar computer bjarnebr skal se på
jeg kender ikke nogen som har en e-reader men kan læse mig til at de bedste har en 6" skærm og den største e-reader har en 9" skærm, videre læser jeg at e-readere med en skærm som bruger elektronisk blæk er meget sparsommelige hvad batteriforbrug angår og utrolig nem at læse på, også ude i sollys hvor en bærbar computer eller tavle computer ikke er ret gode eller næsten ulæselige

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 04-05-13 07:01

Jeg har en Sony PRS T2 som er suveræn at læse ebøger på, jo mere lys jo bedre.
Jeg har ikke prøvet en Kindle som også skulle være en rigtig god ebogslæser men den har den ulempe at den ikke understøtter epub formatet som er det mest udbredte format for danske bøger.
Ebøger i pdf format vil jeg ikke anbefale at læse på andet end en tablet eller PC med så stor en skærm at man kan have en hel side på skærmen samtidig.
Epub formatet der i mod tilpasser sig skærmens størrelse så selv en Smartphone kan bruges, men batteritiden er efter min mening for dårlig når man læser på en telefon eller tablet ligesom der ikke må være for lyst. Det duer slet ikke at forsøge at læse i klart solskin på de Smarphone og Tablet skærme jeg har prøvet.
Mvh
Janus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-13 07:08

Jeg kender ikke til Ipad, men det behøver vel heller ikke være en mini, når der skal være størrelse på ... men jeg kender til tablet, og den er jeg rigtig glad for

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-05-13 10:53

Det jeg søger er en eller anden maskine hvor det hele er indbygget i skærmen, det er min mening kun at bruge den til at læse bøger på, men jeg har en indgroet modvilje mod Apple da de ikke skal bestemme hvad jeg evt. vil hente ned på min maskine.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-05-13 10:43

Tak for svaret fun2.