/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny nøgle til bil med chip?
Fra : cristian2
Vist : 794 gange
50 point
Dato : 01-05-13 10:37

Jeg har lige købt en brugt bil: Reneault Megane, 1,6, årg. 1999. Men der fulgte kun én nøgle med. Jeg kan forstå, at det er meget dyrt, at få en ekstra nøgle fra Renault (ikke mindst i lyset af så gammel en bil). Spørgsmålet er, om jeg kan få lavet en nøgle til bilen et andet sted. Sælgeren talte om en låsesmed på HC Ørstedsvej i København. Men jeg kan ikke finde nogen der kan dér.

Er det overhovedet muligt at få lavet en nøgle - den skal bare kunne åbne dørene og starte bilen. Den behøver ikke kunne låse dørene med centrallåsen (chippen).

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-05-13 10:50

Citat
Er det overhovedet muligt at få lavet en nøgle - den skal bare kunne åbne dørene og starte bilen. Den behøver ikke kunne låse dørene med centrallåsen (chippen).

Ring til en Renault forhandler - han kan garanteret give dig et svar...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-13 10:50

Har du prøvet her

http://www.dani.dk/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-13 18:42

Jeg kender ikke lige din bil men en anden af samme årgang.
Det ,der er i nøglen,og som folk populært kalder en chip, er en rfid kreds. Den genkendes ved en lille sender, som sidder i bilen ved tændingslåsen. Teknikken er meget lig den , som sidder i visse butikkers tyverisikring.

Hvis man bruger en simpel nøglekopi , genkendes den ikke og bilen kan ikke starte, og motoren ikke køre.

Der er dog nogle snedige kopister, som også kan kopiere rfid, så nøglen virker. Denne løsning er dog i pris tæt på det samme som nøgle koster ved mærkevareforhandlerne.

Så køb en nøgle hos renault, og betal hvad det koster. Du burde have fået to med bilen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-13 19:03

Og spørgsmålet er så...................................hvem har den anden nøgle.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-05-13 23:30

Nr 1. På hjørnet af Gl Kongevej

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-05-13 05:57

http://lock.dk/
Mange Bilforhandlere fremmer den myte, at du KUN kan få transponder nøgler(startspærre nøgler) fra dem. Det er almindeligt, at en bilforhandler fortæller offentligheden, at kun DE kan lave og programmere en transponder nøgle og låsesmede kan ikke få dem. Dette er usandt. Bortset fra et par biler så som Mercedes og BMW, mange låsesmede har det nødvendige udstyr til at fræse og programmerer nøgler og fjernbetjeninger.

http://kangal-styling.dk/klapnogler-3/kopi-af-nogle-kodning.html

http://www.fdm.dk/mist-ikke-din-?sidste-bilnoegle?