/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vhs til dvd
Fra : js2706
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 25-04-13 01:43

Jeg nåede at overspille alle mine vhs-bånd til dvd på en Lumatron-spille (noget kinesermøg fra Kvickly), inden apparatet stod af. Men nu er der dukket nogle vhs-bånd med børnebørnene "fra dengang" op, og de skulle så osse gerne overspilles. Jeg har købt en vhs-grabber - en lille dims med ledninger, som man så forbinder mellem vhs-afspilleren og usb på computeren samt installerer software'en fra en medfølgende cd. Herefter skulle det iflg. reklamen være "legende let" at overføre båndene til computerens harddisk og derefter brænde dvd'er! Det virker bare ikke - eller er det bare mig, der er en klovn? --- Jeg efterlyser erfaringer og gode råd! Hvem ved en hel masse om det? Alternativet er at få det lavet ude i byen, men det kunne da være sjovt, om man kunne selv! Der medfølger en lang 12 siders brugervejledning på engelsk og trykt så småt, at den er nærmest er ulæselig. Den har jeg forstørret op via min scanner, men ret meget klogere blev jeg ikke af det. Jeg har Windows 7. Please, help!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 06:26

Kan du se enheden i C:?
Ellers prøv at tilføje ny hardware = Start enheder og printer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 06:27

Citat
Det virker bare ikke

Kan du åbne softwaren?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 06:29

Normalt skal der et specielt kort sættes i dit bundkort for at rippe fra en vhs

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 06:35

Oplysninger om hvad du har købt kunne sikkert også hjælpe.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-04-13 08:12

Hej js2706
jeg har tidligere lavet denne øvelse, men forskellige grabbere.
men hvis du først kommer galt igang virker det ikke.
Hvis du har sat tingen til din PC inden Cd er kørt går det galt.
så første råd må være at fjerne al den software, du har installeret.
tage dimsen fra gerne mens pc kører, reboote din PC og starte forfra.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-04-13 10:14

Jeg har 2 af slagsen, som ligner hinanden meget: 1) ArcSoft ShowBiz DVD 2 & 2) Easy Cap.
Til den ene fulgte en scart adapter med - nødvendig, da videoen kun har scart bøsning. Pc'en er ikke på nettet, men det skulle vel heller ikke være nødvendigt, når man har installations-cd'erne?
Det jeg savner, er en brugervejledning på dansk - jeg mener, at det egentlig er et krav? Så vidt jeg har forstået, skulle det ikke være nødvendigt at gøre indgreb i selve computeren. Komputer for alle har lige haft en tilsvarende "på tilbud", men kun hvis man tegner abonnement på bladet - og det har jeg ikke lyst til.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-13 10:18

Er du sikker på at 'Dimsen' er windows 7 kompatibel?
Hvad er fabrikat/type betegnelsen på 'Dimsen'?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-04-13 22:48

Jeg har en EnVivo Grapper købt i Aldi, og er en god og forståelig manual med.

Jeg installerede først softwaren, og derefter satte jeg grapperen i en USB indgang og startede grapperprogrammet som hedder PowerDirector.

Herefter var det så bare at tilslutte de 3 phonostik til VHS-maskinen, rød og hvid er lydsignalet og gul er billedsignalet.

Held og lykke.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-04-13 22:49

Glemte lige at skrive at jeg bruger Windows 7

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-04-13 23:01

Til ppk! Tak for denne vejledning. Selvom min har et andet navn, må fremgangsmåden vel være den samme - jeg tror, at den samme vare sælges under forskellige mærker. Det er nok en god idé at afinstallere og derefter begynde helt forfra. Skal computeren være på nettet under installationen? Det er der vist delte meninger om!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-13 06:01

Du skulle skrive lidt mere præcist om hvad du har gjort og hvordan dit grej er. Ud fra det lidt der er forklaret kan der gættes på fire fejlmuligheder.

1 din software kan ikke køre korrekt på din computer , fordi du bruger 64bit windows version.

2. du har installeret driverne med usbdimsen tilsluttet.

3 din scart adapter er med forkert: enten en indgang istdet for udgang til composit, eller kun til rgb,medens din usb videograbber kun er til composit, eller omvendt.

4 Du har stillet softwaren til ntsc (amerikansk) videonorm.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-04-13 08:37

4 gode forslag men vi må vide noget mere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 26-04-13 21:09

Det går fremad! Ved at følge vejledningen herfra punkt for punkt er det lykkedes at installere vidunderet, omend det tog lidt tid! Scartadapteren har en omskifter, og da videoen jo skal afspille, må jeg gå ud fra, at den skal stå på "output". Tilbage står så nu, hvordan jeg får videosignalet ind i computeren. Her ville en brugervejledning unægtelig være en stor hjælp. Lige nu sker der bare ingenting! Bare en stort sort firkant, selvom videoen afspiller et bånd!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-04-13 23:02

js2706

Måske er det fordi du mangler DivXPlus til din windows 7

http://www.divx.com/en/software/divx-plus

Videosignalet kommer jo ind via videograpperen, som du sætter i USB indgangen. Derefter skal du så starte dit videograpper program, som så gerne skulle vise et billede i det som du kalder den sorte firkant. Og så er det jo bare at trykke på optageknappen.

Jeg vil lige sige, at jeg har bedst resultat med at bruge de 3 phonestik, som er RØD, HVID og GUL hvor som skrevet før at rød og hvid er lyden og GUL er billede.

Phonostikkene kan du evt. sætte direkte i din VHS-maskine eller via det omtalte scartstik.

Held og lykke

MvH
PPK

Annuller spørgsmålet
Fra : js2706

Dato : 29-05-13 11:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål