/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gilera Stalker el
Fra : ncbl
Vist : 303 gange
20 point
Dato : 23-04-13 08:49

Hej!
Fik startet min Gilera Stalker fra 2008 i går efter den har stået stille i et års tid.
Batteriet var helt dødt, så det fik jeg ladet op og efter adskillige måder at få liv i den, fik jeg gang i den til sidst. Men finder så ud af at både elstart, bremselys og blinklys ikke virker som det skal.
Bruger man blinklyskontakten, så blinker det en enkelt gang. Bremselyset virker overhovedet ikke og elstart reagerer heller ikke. Mit spørgsmål er så hvad der kan være galt? kan det være nogle kontakter? og er det en ny starter hvis den slet ikke reagerer?

Håber I kan hjælpe!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 09:05

Begynd med et nyt batteri, det kan sikkert ikke trække noget som helst
går ud fra at lys virker bedre når den er startet.
Alle kontakter kan være iret, men tror ikke problemet ligger der, men batteriet

Kommentar
Fra : ncbl

Dato : 23-04-13 09:20

Okay også selvom det blev fuldt ladet op i går og stadig ikke kunne starte scooteren? Kan det stadig være batteriet så??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 09:27

JA, et batteri holder ikke evigt, og er det ikke blevet opladet i 1 år, så regn med et nyt batteri.
Selvom lader lyser OK, kan batteriet være nedbrudt.
Kører selv mc, og der regner jeg med at et batteri holder max 2 år, hvis man vil undgå de problemer du har, og det vel og mærke ved daglig kørsel, ikke noget med at den står stille et par måneder/ år

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 09:29

Men tag det med til en tankstation eller værksted, de kan afprøve det på 2 minutter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 09:41

Køber du nyt batteri, så husk der skal SYRE på det, ikke VAND.
Medmindre du køber et vedligeholdelsefrit GEL
Og det skal ikke oplades før brug.

Kommentar
Fra : ncbl

Dato : 23-04-13 09:51

Okay tak for svarene!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 10:25

Der kommer sikkert flere kommentarer på batteriet.