/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Varmt vand forsvinder.
Fra : Adaso
Vist : 340 gange
20 point
Dato : 22-04-13 13:46

Hej.

Jeg håber virkelig der er én der ligger inde med et svar på dette.

Jeg har for nyligt skiftet fra olie til naturgas. Efterfølgende har der været problemer med det varme vand. Trykket forsvinder helt over nogle dage. Til sidst er det en meget tynd stråle der kommer ud. VVSéren der har sat anlægget op har været ude 3 gange afhjælpe problemet via varmtvandsbeholderen. Han siger at der på en eller anden måde danner sig en prop i varmtvandsbeholderen, hvilket også giver mening. Men selve problemet har han mere end svært ved at løse.
Han er ude i at problemet muligvis kommer udefra med det kolde vand. DVS at det ikke er sikkert at problemet er selve fyret. Og derved bliver problemet jo mit og ikke hans. Men der er vi ikke nået til endnu. Han vil tage kontakt til Bosch og høre hvad de har at sige.
Jeg skal lige sige at problemet ikke var der da vi havde oliefyret. Så derfor har jeg svært ved at forstå at problemet skulle opstå når det kolde vand kommer ind i fyret. For det kolde vand kommer vel fra samme rør selvom det nu er et gasfyr.

Er der nogle der har haft lignende problem ?

Med venlig hilsen

Anders Sørensen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-13 16:31

Det er vigtigt at det kolde /afkølede vand fra varmtvandsbeholderen kommer ind i gasfyret det rigtige sted.
Det kolde vand fra vandværket skal ind fra neden på varmtvandsbeholderen.

Der kan godt ligge luftpropper i systemet som kan drille.

Der er jo garanti - så prøv at ringe til Bosch.
Jeg tror du kan snakke med dem her
https://bosch-climate.dk/om-bosch/kontakt-bosch-termoteknik.html
Eller de kan fortælle hvem du skal snakke med.

Det er ikke dit problem, med mindre der er en koldtvandstilgang som ikke lukker helt op eller der er en grus /eller andet som spærrer vandtilgangen.
Eks. kan en gammeldags "vingeventil" godt drille hvis den ikke bruges så tit.
Men det bør konstateres af VVS'eren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-13 17:15

Giv ham et forsøg til og gør ham klart, at du derefter får det lavet af en anden for hans regning.

Det er åbenbart et af de mange vvs fæ , du har kontraheret med.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-13 18:21

Måske skulle overgeniet Transor forsøge at sætte sig lidt ind i diverse lovgivning omkring den slags. Ham der bestiller betaler. Og synes man man har et krav mod installatør står man temmelig dårligt hvis man har rodet andre ind i det. Og trusler af den karakter som Transor så smukt fremfører, ville jeg ignorere, hvis jeg var installatør. Transor skal så have ret derhen at mange VVS'ere beklageligvis ikke er specielt dygtige. Kvaliteten er nogengange ligeså dårlig som hos den rådgivende branche.

Når der har været pillet ved rør og den slags er rust/kalk-skaller ikke et ukendt fænomen. Og at trykket forsvinder kunne lyde som griseri i sikkerhedsarmaturet. Altså der sidder en kalkskal på tværs i kontraventilen på tilgangen. Hvis det er sådan at lige når du åbner er der fint med knald på, og det forsvinder så efterhånden som der tappes vand, ville jeg nok søge der.

PS Svar på spørgsmålene Transor istedet for dine højtravende nedgøringer af håndværkere. Du har jo selv bevist din totale mangel på viden inden for en lang række fag, så mon ikke du burde stikke piben ind. Dine råd er ikke sjældent direkte forkerte og mange gange kokluderer du noget der er det rene og skære vrøvl.

PSPS Og når man nu har pillet, har man naturligvis haft termostatblandingsbatterier pillet af og renset filtre osv osv.

PSPSPS Eyvinds forslag til at tage en snak med Bosch'ernes callcenter er ikke så dumt. Flinke fyre der ved en masse.