/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
konfirmation
Fra : dims
Vist : 797 gange
100 point
Dato : 08-06-03 12:19

hejsa

Jeg står i den sitration at jeg skal holde konfirmation for min datter til foråret.
Hvilket jo er ret dyrt og jeg tjener ikke det helt store

Jeg forhørte mig hos min eks.mand om han ville deltag og hjælpe med betalingen

men svaret var et klart nej

Min eks.mand ønsker ikke at have kontakt med vores børn da han (som han selv siger) er startet på en frisk

Kan han bare lukke øjenene helt for at hans datter skal komfirmeres
eller kan man "kræve" at han betaler lidt af udgifterne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 12:36

Hvis du i forvejen modtager børnebidrag, har du krav på et ekstra tillæg i forbindelse med konfirmationen. Hvis din eks. mand ikke vil betale, så kan kommunen lægge pengene ud. Kommunen vil så senere kræve pengene fra din eks. mand. Hvordan kan en far dog sige, at han vil starte på en frisk. De børn, som han er blevet far til er der stadig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-03 12:51

Jeg ved ikke om det er kommunen eller amtet du skal rette henvendelse til. Hvis du er i forbindelse med en af dem, så spørg der. Dit barns far skal bidrage til konfirmationen.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-03 20:53

Du henvender dig til statsamtet, du kan få 3 mdr.s alm. bidrag..dvs ca. 970,- x 3 =2.910 kr.
Og det er han faktisk tvunget til at betale, kan du så hilse ham at sige...begynde på en frisk..jo jo, men han har sgu da været med til at lave de børn, så kan han da ikke bare løbe fra dem...tror han det er hunde eller katte han snakker om. ja undskyld blev dælme noget harm.

Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 08-06-03 20:57

På denne side kan du læse mere om børnebidrag og ekstra tillæg ved konfirmation

http://www.civildir.dk/regler/boernebidrag.htm

Mvh
GCH

Godkendelse af svar
Fra : dims

Dato : 09-06-03 00:31

Tak for svaret mango.