/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bosch Logixx 8 WAS32362SN/08
Fra : Eulee
Vist : 557 gange
40 point
Dato : 18-04-13 16:51

Jeg har skiftet lejer i vaskemaskinen. Den er samlet igen og kører ikke programmerne igennem. Når den når til sidste del af programmerne kommer den op med fejlkode F 18. Alle filtre er gennemset og renset for fnug og sæberester.
Pumpen står bare og kører, uden der sker mere end den melder fejlen?

Nogen der har prøvet lign?

Har forsøgt at nulstille via centrifugeknappen, det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-13 18:32

Det er et tømningsproblem.
Hvis pumpen tømmer maskinen, og pumpen kører videre, er det niveaukontroelen der ikke får besked om at stoppe.
Niveaukontrollen kan være defekt, men mere sandsynlig er at slangen op ved den er hoppet af eller stoppet.
Tag slangen af Niveaukontrollen, og blæs trykluft ned i slangen som ender nede i bundkarret.
Niveaukontrollen sidder højt oppe under låget og har en blyanttyk slange.
Niveaukontrollen må ikke få trykluft, men hvis du blæser med munden ind i den skal pumpen også slukke. (Pas på strøm)
http://www.nettoparts.dk/shop/niveaukontroller-bosch-3499c1.html
VH Palle

Kommentar
Fra : Eulee

Dato : 19-04-13 16:20

Hej Palle
Du skal have tak for dit hurtige svar, men det var ikke tilfældet. Har vippet maskinen, der kom godt nok lidt vand ud fra bunden. Jeg forsøgte med det samme, at sætte et program igang, men med samme nedtrykt resultat.
Niveaukontrollen har jeg også prøvet at puste i mens den tog vand ind, det virkede som det skulle, den stoppede med at tage vand ind med det samme.
Har du andre løsninger?
Mvh. Carsten

Kommentar
Fra : Eulee

Dato : 19-04-13 17:16

Det er jo ingen problemer med at pumpe vandet ud.
Slangen er jo ikke fyldt med skidt.
Der er godt med tryk på vandet.
Alligevel står pumpen bare og kører, når den når slutningen af et program
Mvh Carsten

Kommentar
Fra : Eulee

Dato : 19-04-13 17:49

Nu forsøger jeg udelukkelsesmetoden.

Har startet et program på 60 gr. og koblet varmelegmet fra, maskinen kører???

Kommentar
Fra : Eulee

Dato : 21-04-13 13:01

Den kører dog ikke prgrammet til ende. Den melder F18 i slutningen af programmet. kobler varmelegmet til igen og den varmer fint vandet op.
Jeg er tilbøjelig til at tro, det er et print der er stået af.