/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
lampe
Fra : b112
Vist : 613 gange
40 point
Dato : 17-04-13 15:06

Sætte lampe op

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-04-13 15:12

Citat
Sætte lampe op

Lysende klart spørgsmål

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-13 15:23

Citat
Lysende klart spørgsmål

Det bliver nok bedre når der kommer lys i lampen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-13 15:29

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-04-13 16:18

Hvad er spørgsmålet?
Lampe = standerlampe/væglampe/loftlampe/arbejdslampe/arkitektlampe???

Kommentar
Fra : b112

Dato : 17-04-13 20:21

lampe i loftet

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-04-13 20:40

Citat
lampe i loftet

Er det noget du selv har tænkt dig at kaste dig ud i?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-13 20:46

Citat
lampe i loftet

What ?

Ring efter en elektriker og lad ham klare det..................det her tager 3 uger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-13 21:56

At montere en loftlampe i udløbsroset kan godt være en ret vansklig sag.
så selvom du slukker for afbryderen på væggenm kan der stadig være spænding/støm i den roset. Selv garvede elektrikere kan få grå hår i hovedet, især hvis der nogen som har "fusket" med forbindelserne. Måske du skulle lade en elektriker klare det lille problem.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-04-13 23:38

Citat
Dette er overhovedet ikke seriøst - mon ikke det burde stoppe her!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-13 07:49

Citat
At montere en loftlampe i udløbsroset kan godt være en ret vansklig sag.
så selvom du slukker for afbryderen på væggenm kan der stadig være spænding/støm i den roset. Selv garvede elektrikere kan få grå hår i hovedet, især hvis der nogen som har "fusket" med forbindelserne.

Som Du dog kan skrive...
Jeg har været i stødet 4-5 gange på den måde

Det værste er når der skal monteres i kronmuffer man skal grave frem fra dybet først, og så opdage at der sidder en masse ledninger i hver muffe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-13 08:02

Citat
Sætte lampe op

Citat
lampe i loftet

Det går da fremad, men mon ikke du skulle have dine skolepenge tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-13 08:08

Er der forresten nogen der har svært ved at åbne spørgsmål herinde, hos mig tager det en bondegård.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-13 09:22

Luffe - de meget gamle installationer kan være rigtig sjove.
Korrespondance til loftroset sammen med en stikkontakt - med hvide og sorte ledninger.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-04-13 10:55

Citat
Korrespondance til loftroset sammen med en stikkontakt - med hvide og sorte ledninger.

Stive ledere hvor gummiisoleringen er mørnet.........skøøøøøønt

Jeg kan nu godt tilslutte i de nyere uden at tjekke strømmen, en godt isoleret skruetrækker og en løkke på ledningen.
Jeg glemmer bare at trække ledningen igennem aflastningsskruen i bunden først

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-13 11:05

Citat
Jeg glemmer bare at trække ledningen igennem aflastningsskruen i bunden først

- den kender jeg godt.