/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Misfarvet grill
Fra : sigmatau
Vist : 1631 gange
100 point
Dato : 12-04-13 09:35

Vi har en weber gasgrill, som har stået ude i vinter på en overdækket altan, men ellers ubeskyttet. Den har nu fået en grålig farve istedet for den sorte.
Jeg spurgte så i silvan om de havde et middel a la ovnsværte, som man kunne friske den op med. En sød dame ringede til weber og spurgte, men det havde de ikke noget råd om.
Jeg vil jo gerne have grillen til at se pæn ud igen nu sæsonen starter

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-04-13 09:50

http://www.traelastogbyggemarked.dk/ovne-pejse-og-braendsel/ovn-tilbehor/morso-ovnsvaerte-detaljer

Ovnsværte skulle vel egentlig være fortrinligt, det er jo støbejern den er lavet af - og få så købt en overfrakke til grillen...

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 12-04-13 10:24

Ja, jeg ved det med 'frakken', men det var jo tanken at vi skulle have grillet hele vinteren....
Men på et tidspunkt blev det altså for barskt......
Nå, man bliver jo klogere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 10:39

Brug hellere noget maling der kan tåle varmen, ovnsværte bliver ret kedeligt at se på inden for kort tid.
Bruger selv denne til mc udstødning, og den holder.
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Maling-og-lak/Varmebestandig-maling-367405/

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-04-13 12:20

Støbejern er grillen i hvert fald ikke lavet af; så skulle du bruge en gaffeltruck eller en palleløfter til at flytte den med. Forsøg du bare med ovnsværte eller udstødningsmaling.
Helt ærligt forstår jeg ikke dine anfægtelser: Hverken en Webergrill eller én fra ALDI er den helt store skønhed, så en smule grånelse vil da nærmest virke opkvikkende.
vh
pbp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-13 13:18

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-04-13 13:43

Citat
så skulle du bruge en gaffeltruck eller en palleløfter

Snak om en ting - så meget gods er der jo trods alt ikke i en grill...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-04-13 14:01

En Webergrill er trykket i jernplade. Hvis den var i støbejern, ville den være cirka 6 gange så tung. Tænk bare på den klassiske Hibachi grill i støbejern. Den er 20 * 20 centimeter og selvom den er uden låg, vejer den næsten lige så meget som en standard Weber.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-13 14:10

Hejsa.
Se event. her .
Eller tag kontakt til dem.

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 12-04-13 17:32

Hvor piaskov?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-04-13 17:50

http://www.webergrill.dk/Support-3.aspx

Undskyld...glemte linket.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-13 19:20

Webers eget råd er at give ydersiden syrefri olie, og der kan du investere i vaselinolie, for eksempel fra Matas. Så er der også noget til symaskinen, og jeg bruger også olien, når jeg sliber stemmejern, høvljern og knive.

Godkendelse af svar
Fra : sigmatau

Dato : 12-04-13 21:21

Tak for svaret pbp_et.
Det lyder som en ide, jeg vil prøve