/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.NET Framework 4 Client Profile + Update
Fra : lukas2502
Vist : 677 gange
145 point
Dato : 10-04-13 08:13

Når jeg har installeret ".NET Framework 4 Client Profile", er det ikke mere muligt at få Windows Update til at virke på XP Pro. Sp3, det ser ud til at det er et bekendt problem for Microsoft men jeg kan ikke finde nogen brugbar løsning. Jeg fandt følgende link, men mit engelsk rækker ikke.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itproxpsp/thread/fdd723f8-af81-4331-8c56-0b09432d92bc/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-04-13 09:08

Du kan jo, hvis du bruger Google Chrome, få programmet til at oversætte teksten til et rimeligt forståeligt dansk...

Uddrag:

Citat
Hej guys, brugt Technet som en uvurderlig kilde til viden for et stykke tid nu og ser frem til endelig at bruge det! Dette er en ganske mærkelig en, jeg ikke helt kan forstå ... Jeg gjorde for nylig et format og re-installation af XP Professional, aktiveret, og begyndte at løbe Windows-opdateringer. Hvis du vil klippe en lang historie kort, brød Windows Update og begyndte at give mig fejlkoden: 0x8024402F når jeg forsøgte at gøre en manuel opdatering. Efter at spore mine skridt, fandt jeg det var. NET Framework 4 er ansvarlig for. Dette er replikerbar - hvis jeg afinstallerer opdateringen Windows Update kører fint. Hvis jeg så re-installere det, det igen går i stykker.

Den opdatering, der forårsager dette gennem Windows Update er faktisk. NET Framework 4 Client Profile (KB982670), selv om jeg har forsøgt at installere den fulde. NET Framework enkeltstående installationsprogram samt (http://www.microsoft.com/en-us / download / details.aspx? id = 17.718), og begge har det samme resultat. Jeg har forsøgt at opdatere Windows Update Agent, opdatering Internet Explorer, ved hjælp af Microsoft Update i stedet, men alle forlade mig præcis, hvor jeg startede. Det, der generer mig er, at jeg ikke kan finde nogen andre, der har samme problem. Jeg har søgt på nettet og forsøgt stort set alle de forslag, herunder Microsoft support artiklen til 0x8024402F uden held. Jeg er her som en sidste udvej håber nogen vil have en vis idé om, hvordan man kan løse det. For the record, er dette problem ikke kritisk, det er mere et spørgsmål om at ville vide hvad der er galt for viden og erfaring :) Den. NET Framework 4 er ikke nødvendigt til noget på denne PC (endnu), men jeg vil også gerne kender løsningen, hvis dette problem opstår i fremtiden. Jeg har gjort fuld opdateringer om nye installationer på forskellige pc'er siden da og har ikke haft problemet kommer op. Meget mærkeligt.
Jeg tvivler på det er af nogen relevans, men for nylig installeret en WSUS-server, og det er hvor XP-maskine trækker det er opdateringer fra. Maskinen er en frisk installation med undtagelse af en installation af Firefox og fuld opdateringer (. NET er den eneste tilbageværende opdatering). Som en side bemærkning, jeg lære mere om WSUS hver dag, men hvis du gør en manuel opdatering af XP jeg bemærker IE navigerer til Microsofts opdatering site ... Betyder det, at opdateringer bliver trukket fra internettet i stedet for WSUS, når du opdaterer manuelt? Bare nysgerrig.
Tak på forhånd! Lad mig vide, hvis du har brug for mere information eller har brug for mig til at prøve noget.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-04-13 10:11

Tak for oversættelsen, men jeg ser desværre ingen løsning.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-04-13 11:35

Sikkert ikke men det var jo heller ikke det der var pointen...

Du skulle jo selv gå ind via Google Chrome og måske finde mere på den side.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-04-13 12:51

Citat
Når jeg har installeret ".NET Framework 4 Client Profile", er det ikke mere muligt at få Windows Update til at virke på XP Pro. Sp3, det ser ud til at det er et bekendt problem for Microsoft men jeg kan ikke finde nogen brugbar løsning.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-04-13 13:03

Ved ikke om problemet stadig fortsætter for nogle mennesker (jeg ved det sidste indlæg var for en måned siden), men ved hjælp af rettelsen her:
http://support.microsoft.com/kb/976982/
Jeg var i stand til at løse problemet.
Held og lykke,
Frank
Svar Citat
Onsdag, 29 august, 2012 11:57

Pascal Horisberger0 Points

Tak for stillingen. Ja, stadig samme problem (godt jeg ikke stole på det arbejde). Jeg prøvede Metode # 1, kørte fixit i det indlæg, du leverede og genstartes ... Alligevel samme emne. Metode # 2 (Reparer. NET installation) var den første, jeg forsøgte oprindeligt med ingen resultater, så ingen terninger der enten. Jeg kører en reparation, som vi taler om alle. NET udgaver Just in case, men jeg tvivler på det vil gøre nogen forskel. Jeg vil sende tilbage, hvis det løser problemet.

Jeg er på et stadium nu, hvor medmindre nogen har en lys idé om, hvordan man løser det, jeg vil lade det være - det er ikke værd at hovedpine. Jeg værdsætter forsøget dog, takket være Frank. Bare for afklaring, arbejdede som metode for dig, Metode # 1 eller # 2?
Svar Citat
Fredag ??August 31, 2012 01:01

fstue0 Points

Hej,
metode 1 (den fixit opløsning) gjorde Tricket for mig. Mit problem var forårsaget af opdatering KB2600017 (der er faktisk for. NET 4). (Det er den opdatering, der er også aflytning "Trust Networks Ltd", jeg tror). Hvis du har et lignende budskab i din Windowsupdate.log (især hvis navnet på den cab-fil det ikke at validere og "digest" er det samme), måske du kunne prøve at installere denne opdatering manuelt, kør fixit og holde fingrene krydsede ;).
Held og lykke, Frank
Svar Citat
Mandag 3 September, 2012 11:11

Mathew AlexDUC0 Points

Hi Pascal,
Jeg havde det samme problem som u sagde til Win 7 pc'er. Jeg troede først, det ville være problem med netværket på mit kontor, fordi hvis jeg forsøger at tilslutte pc'en til et mobilt netværk ... det virker fint!
Jeg forsøgte at tjekke med netværks hold, men de kunne ikke finde ud af en løsning. Endelig noget slog mit sind, at det kunne være et problem med Microsoft. Net Framework ver 4. Så her er hvad jeg gjorde:
Jeg frisklavet en Win 7 PC fra DVD. Gav den 1. fase af opdatering, der består af 127 vigtige opdateringer og 37 valgfri. I deaktiveret de frivillige og opdateret. Efter genstart, viste det. Netto opdatering. Jeg ignorerede det og igen kontrolleres for opdateringer. Igen nogle mere vigtige opdateringer dukkede op. Efter at jeg installerede MS-Office 2010 & igen kontrolleres for opdateringer. Igen. NET Framework 4 dukkede op. Jeg ignorerede det og igen kontrolleres. Det viste nogle vind, OWS opdateringer samt Office-opdateringer. Jeg fortsatte på denne måde ignorerer. NET Framework 4 indtil den viste, at der ikke er flere opdateringer til rådighed, bortset fra. Netto 4.
Som u havde sagt før. NET Framework 4 er ikke tat nødvendig til PC, medmindre enhver applikation kører på sin støtte. Jeg har CA klient program, der kører på alle pc'er, der kræver. NET Framework den nyeste. Så jeg installerede det og derefter installeret programmet. Hvorefter jeg taget et billede af det til indsættelsen. Men så snart u installeret nettet 4 selv efter alle de andre opdateringer. Det vil vise den samme fejl igen. Så mit forslag er bare deaktivere. NET Framework 4 opdatering, hvis det ikke er det nødvendige.
Regds,
Matt
Svar Citat
Lørdag 22 september, 2012 09:52

Pascal Horisberger0 Points

. Hej guys, undskyld profusely for (yderst) sene svar Stadig samme emne, er jeg enig med Mathew (snarere modstræbende) på det faktum, at indtil (hvis nogensinde - hvilket jeg er ikke så sikker længere) fejlen med NET FX 4. bliver fastgjort på XP SP3, skal du ikke installere, hvis ikke nødvendig. Dette er en af de ting, som jeg ikke rigtig har brug for, så det gør ikke den store forskel, men ville elske at have et fix, så jeg kan vide med fremtiden, når de oplever problemet. Desværre er det ikke et isoleret problem, men på flip-side, er det heller ikke et universelt problem. Jeg har arbejdet på en hel XP SP3 pc'er siden OP, og flere af dem har haft Windows Update brudt fra. Net 4, og flere har båret på arbejde helt peachy. Jeg har set både forekomme på meget varieret hardware og alt på friske installationer udført af mig selv med den samme metode, så det er et mysterium for mig, at årsagen. Da nævnte PC får opdateringer via WSUS (og derfor bruger WU slags besejrer point), har jeg blot at blokere opdateringen fra at installere, hvilket naturligvis løser problemet, men jeg ville være temmelig krydset af, hvis jeg havde brug for det og ikke var på WSUS. Jeg ville elske at se nogle brainiac træne nogle mirakuløse løsning på problemet, men som månederne går, som jeg tror, ??at chancerne for at gøre svinder noget. Once again, takket være Trust Networks Ltd, fstue og Mathew Alex for din feedback - det er rart at vide, jeg er ikke den eneste, der leder efter en løsning. Hvis nogen af jer gør finde en løsning, ville det være meget værdsat af mig, og jeg er sikker på af alle, der læser dette indlæg (at der skal være et par).

Venlig hilsen
Pascal
Redigeret af Pascal Horisberger Lørdag 22 september, 2012 21:53

Svar Citat
Onsdag, 31 oktober, 2012 12:36

ABCastillo0 Points

Hej guys,
Jeg opdaterede min Vista PC til win7, og når jeg var færdig med installationen computeren er fuldt opstartet til skrivebordet. På dette tidspunkt et lille vindue poppede op med angivelse af at opdatere. Net Framwork 4 som den tidligere version ikke var forenelig med win7. Så jeg klikkede acceptere og det fortsatte med at opdatere. Da det var gjort, bedt om at genstarte og det gjorde jeg. Desværre har jeg ikke været i stand til at komme tilbage på min laptop igen. Det viser på, men der er ingen aktivitet, komplet sort skærm.
Svar Citat
Onsdag, 31 oktober, 2012 07:14

Pascal Horisberger0 Points

Hej guys,
Jeg opdaterede min Vista PC til win7, og når jeg var færdig med installationen computeren er fuldt opstartet til skrivebordet. På dette tidspunkt et lille vindue poppede op med angivelse af at opdatere. Net Framwork 4 som den tidligere version ikke var forenelig med win7. Så jeg klikkede acceptere og det fortsatte med at opdatere. Da det var gjort, bedt om at genstarte og det gjorde jeg. Desværre har jeg ikke været i stand til at komme tilbage på min laptop igen. Det viser på, men der er ingen aktivitet, komplet sort skærm.

Tja ... Eftersom dette er en XP SP3 emne, jeg oprigtigt i tvivl om det er på alle relaterede, og fra hvad det ser ud, Technet admins synes at kunne lide at ignorere XP problemer, så dit spørgsmål vil sandsynligvis være langt bedre stillet i en Windows 7 tråd. Med det er sagt selv ... at bekræfte - har du udfører en lokal opgradering fra Vista til 7, eller en frisk installation? Når du siger du får en sort skærm - hvornår det sker: lige ud af bios, eller efter du har set vinduerne loading skærmen? Eller for den sags skyld, ser du den BIOS kontrol på alle?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-04-13 14:22

Hos mig opstod fejlen efter en formatering af HD, og nyinstallation. Det er ikke noget problem at installere .NET Framework 4, fejlen opstår først ved .NET Framework 4 Client Profile.
Jeg fik vist ikke skrevet fejlkoden, den hedder: 0x8024402f.
Jeg har på forskellig vis fjernet og geninstalleret .NET framework 4, men så snart Client Profile er med, går der "ged" i det.
Jeg har også prøvet at reparere .NET Framework 4 Client Profile, men maskinen går totalt i stå, midt i processen, og det var nødvendigt at genstarte maskinen for at komme videre.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-04-13 16:07

Citat
Spørgsmål
MShsuha spurgte om 17 Mar 2010

Fejlkode 0x8024402f

MS Security Essentials opdaterer ikke og giver Fejlkode 0x8024402f
Svar Besvar, med citat Rapporter misbrug E-mail-opdateringer

Fandt det nyttigt
Me Too
Svar
Stephen Boots svarede den 18 mar 2010

MVP EF Moderator Fællesskab stjerne
Dette er en Windows Update-fejl indikerer en slags tilslutningsmuligheder spørgsmål.
Se om denne artikel hjælper: http://support.microsoft.com/kb/836941 Hvis ikke, skal du åbne en support sag:

Hvis du vil åbne en e-mail support tilfælde skal du starte her:
https://support.microsoftsecurityessentials.com/

-steve
~ Microsoft MVP Windows Live ~ Windows Live OneCare | Live Mesh | MS Security Essentials Forums Moderator ~

Prøv at tjekke dette link:

http://support.microsoft.com/kb/836941

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-04-13 18:00

Hjælper desværre heller ikke, Fix it skrev at de havde fundet en fejl og rettet den, men ikke Lient Profile.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-04-13 22:12

Så er jeg den der er stået af - håber du får løst dit problem...

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-04-13 22:36

Håber jeg også!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-13 09:06

Citat
få Windows Update til at virke på XP Pro

Er du sikker på at der findes opdateringer til XP, den er på vej ud af markedet.
Og MS stopper på et tidspunkt med deres service på/til den

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-04-13 09:47

Jeg fik senest opdateringer for et par dage siden, det nyeste jeg har hørt siger at der vil komme en SP4 omkring år-skiftet og så slut, nu får vi se.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-04-13 09:56

En anden tinger er, at Microsoft sikkert ikke er særlig interesseret i, at yde service på et "gammelt" program, som virker så godt, at mange vil beholde det så længe som muligt, og dermed ikke køber et nyere.