/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
B&G 2. Sortering ?
Fra : larsbjoern
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 05-04-13 15:06

Jeg har en Isbjørn 1857. Jeg er tvivl om det er 1. eller 2. sortering. Der er noget med en ridse ved 2. sort., men hvor tydelig er den at se hvis ? Billede .

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-04-13 15:44

ØH JOW!?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 16:02

Der findes ikke rigtigt noget om emnet, men prøv her.
http://jamerantik.dk/Bing_Grondahl_mark.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 16:04

Citat
1. eller 2. sortering eller det, der er værre

Hvis et stykke dansk porcelæn ikke levede 100% op til de strenge kvalitetskrav m.h.t. til dekoration, farver og overfladeglasur, blev det solgt i fabriksudsalget som 2. sortering og der blev lavet en ridse i glasuren hen over stemplet i bunden, som kan mærkes med en negl eller ses i den rigtige vinkel. Som udgangspunkt er det vanskeligt at pege på en bestemt årsag til en almindelig 2. sortering. Ubetydelige fejl kan være fejlfarve, stærkere eller svagere end tænkt; gennemsigtige prikker i glasuren; udflydninger af farven på skarpe kanter etc.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 06-04-13 01:09
Godkendelse af svar
Fra : larsbjoern

Dato : 06-04-13 12:19

Tak for svaret katekismus, klogere blev jeg dog ikke....