/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor Babylon surch
Fra : akle
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 05-04-13 09:52

Efter at have downloaded software programmet PicPick har jeg døjet med opstart via Babylon Surch samt haft besvær med at starte Google som jeg absolut foretrækker. Sidstnævnte har jeg fået fixet, men HVOR fra kommer Babylon Surch og hvilken browser er den tilknyttet? Jeg vil gerne have denne søgemaskine slettet men hvordan?
Programmet PicPick har jeg omsider fået slettet, det holdt hårdt (Ikke et godt råd 'klaudi'), men Babylon Surch bliver ved med at hænge fast i alle mine søgninger og andre faste steder jeg bruger på nettet. Ved godt det var i forbindelse med PicPick programmet, men dét er jo slettet - og alligevel spøger Babylon i min pc med førsteret til søgninger.
I bestræbelserne på at slette ville jeg dowloade CCleaner, men fik i første omgang SlowPCfighter. Programmet påstår jeg har 199 fejl som bør slettes, - er der nogen der har erfaring med dette program? som ellers kommer fra SpamFighter -sidstnævnte har været både kendt og et godt program, så vidt jeg husker. Man skal betale og abonnere, for at får slettet filerne i SlowFoghter.
Min pc er ikke langsom på nogen måde, og kun 1 år gammel.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 10:09

Citat
babylon search

Og det kommer som regel ind sammen med et program, hvor man ufrivilligt får deres search bar ind.
De gange jeg har haft den, kunne den fjernes i ''programmer'' men det er også mange år siden?
Så den hænger måske bedre fast nu omdage.
https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=babylon+search+removal+ie&oq=babylon+search+&gs_l=serp.1.1.0l4.0.0.1.1186.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c..8.psy-ab.NNLaS7JM-4E&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=b0324ea45f9cd3a1&biw=1008&bih=558

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-04-13 10:10

Har du prøvet REVO UNINSTALLER de kan i reglen klare det meste af den slags snavs...

http://www.revouninstaller.com/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-04-13 11:07

Prøv at skrive - Babylon - i søgefeldtet øverste H/hjørne her på siden
og søg under 'alle emner'

så fremkommer der resultaterne fra de sidste spørgere,
der har haft problemer med,.. Babylon.

i første omgang kan du prøve at gendanne dit system til en tidligere dato,
hvor du er sikker på - Babylon - ikke var på din PC
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/system-restore

det nemmeste havde selvfølgelig været at undgå programmet,
det ved du så nu,.. til an anden gang du henter noget på nettet,

LÆS altid ALT GRUNDIGT inden du 'siger ja',.. (next)
som fx vist her :
http://peecee.dk/upload/view/406798

her gælder det om at fjerne fluebenene,
ellers får du ASK toolbar ind på din PC,..
- ASK toolbar er lige så irriterende som Babylon. (mindst)

SlowPCfighter,... er ren reklame-gas,
omtrent som op til folketingsvalg,...
lover ALLE politikere godt vejr og medvind på cykelstierne
-- når du har købt programmet er det ikke nær så optimistisk,

der findes masser af gratis software der gør samme arbejde
lige så godt,.. eller bedre,. fx CCleaner.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-04-13 11:31

Citat
ASK toolbar er lige så irriterende som Babylon. (mindst)

men den kommer man let af med via REVO

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 11:32

Citat
ASK toolbar er lige så irriterende som Babylon. (mindst)
men den kommer man let af med via REVO

Det var sikkert også bare ment som et eksempel på hvad der kan følge med programmer

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-04-13 13:01

'mig-selv' med flere:
ASK toolbar har jeg tidligere stiftet bekendtskab med. Tror den er tilknyttet Wondows Live (som jeg heller ikke bruger). Den kom jeg da af med ad et par omgange.
Jeg ved også at den var tilknyttet det PicPick programmen, men fluebenene (2 stk) kunne ikke fjernes. Regnede dog med at browseren kunne fjernes tilbage igen til den man ønskede. Desuden var programmet anbefalet af en kendt 'kandu'-bruger, så jeg stolede på at anbefalingen var god nok.
Vil prøve nogle af de andre forslag - og vender tilbage.
akle

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-13 13:48

Citat
(Ikke et godt råd 'klaudi'),

Bad luck, så kan man jo lære at LÆSE hvad man siger ja til, i stedet for bare at klikke Next og ok!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-04-13 14:05

Citat
Tror den er tilknyttet Wondows Live

Nu er det sikkert Windows Live du hentyder til her - men nej, det har intet med det at gøre...

HjemWindowsInternetBrowser VærktøjslinjerAsk Toolbar
Ask Toolbar 1.14.1.0

Hent nu! Denne download vil blive forvaltet af vores annonce-understøttet smarte download manager.

Ask Toolbar - Søg hurtigere. Se din vejr. Få det nyeste inden for underholdning, sport, sundhed, nationale og internationale nyheder med ét klik.
Sidst opdateret 7 marts 2012

Read more at http://ask-toolbar.soft32.com/#tvplKbyYqrxMTbWJ.99

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-13 15:05

Havde du nu haft dette program så var det bare at genstarte din pc, og problemet var væk.
http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/Comodo-Time-Machine.shtml
Men pas lige PÅ med ikke at tage for mange snapshots, de fylder.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-13 11:41

PicPick Portable
http://portableapps.com/apps/graphics_pictures/picpick-portable

Klik på DET STORE GRØNNE skilt hvor der står DOWNLOAD 3.2.4!

Og der er ikke noget mystisk med! (tror jeg nok, intet er jo umuligt)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-04-13 12:05

Citat
Klik på DET STORE GRØNNE skilt hvor der står DOWNLOAD 3.2.4!

Og der er ikke noget mystisk med! (tror jeg nok, intet er jo umuligt)

Næh, det er lige ud af landevejen... Ingen underlige vedhæftede programmer!