/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvor søren blev opskriften af?
Fra : pifo
Vist : 777 gange
300 point
Dato : 30-03-13 09:37

For nogen tid siden fandt jeg en fantastisk opskrift på nettet, og da det blev en stor succes, har jeg lyst til at bruge den igen. Men nu kan jeg ikke finde den. Jeg synes normalt, jeg er god til at google, men ikke om jeg får det rette resultat frem.

Det var en langtidssteg nakkefilet / nakkekam / svinenakke / flæskenakke

Den skulle gnides med korn fra vanillestang

1/2 flaske madeira / eller var det marsala? skulle hældes ved stegen og endelig skulle den så steges ved svag varme i mange timer.

Jeg mener at huske, at der skulle gulerødder ved også, men jeg er ikke sikker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-13 10:07

En af de to nævnte typer dessertvin plus gulerødder giver en meeeeget sød ret, jeg ville bruge krydderurter hvis der skal lidt smag på.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 310 point
Dato : 30-03-13 10:33
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-03-13 10:34
Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 30-03-13 10:43

Tak for svaret smuller54.

Min fejl, at jeg har søgt på "langtidsstegt"

Det var præcis den opskrift, jeg ledte efter.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-13 10:53

Kommentar
Fra : Airfryeren554

Dato : 19-03-24 20:24

Som regel, når jeg skal finde opskrifter, så finder jeg dem herinde: https://madopskrifter-til-airfryer.dk/

Dog skal det siges at det primært at opskrifter til airfryer, men det er der jo så mange personer der har efterhånden.

God dag