/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Sælge VHS bånd.
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 884 gange
210 point
Dato : 28-03-13 15:14

Så er påske/forårs rengøringen i fuld gang og vi har besluttet at skilde os a med alle vores VHS bånd, vinyl plader og diverse CD´er og DVD film - de sidste kan sælges hos accord men hvor fanden kan jeg sælge mine gamle VHS film?

Jeg er godt klar over at det bliver en flad 5´er pr styk eller mindre for VHS film men hvem vil aftage dem i Københavns området?

Jeg er også villig til at bytte 3 VHS til en DVD eller noget.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-03-13 15:39

Prøv Den Blå Avis eller Gul og Gratis...

Det skal jo være liebhavere der skal synes om sådanne gamle - i de fleste hjem - ubrugelige bånd...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-03-13 16:02

sidste år købte jeg på genbrug ca- 50
VHS bånd til 2 kr pr stk

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 28-03-13 16:23

vi har købt en compi afspiller så vi kan se VHS og DVD men alt for mange af filmen ser vi ikke mere og synes bare det er syndt at smide dem ud, men du har ret det er ikke mange som har en VHS afspiller mere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-13 17:32

Smid dem ud, de vil ikke engang have dem på genbrug eller forær dem væk!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-03-13 17:37

for ikke så længe siden, smed de 100.000 vhs film, nye, væk hos læsehesten i aalborg. de havde prøvet at forære dem til plejehjem og andre institutioner, men de ville ikke have dem. så det blev forbrændingen der fik dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-03-13 18:58

Citat
for ikke så længe siden, smed de 100.000 vhs film, nye, væk hos læsehesten i aalborg. de havde prøvet at forære dem til plejehjem og andre institutioner, men de ville ikke have dem. så det blev forbrændingen der fik dem.

En eller anden kanal tager altid den film op som man så for 20 år siden og gerne vil se igen.

De første 2 gange jeg så "Røde Oktober" sad jeg som en spændt fjeder med åben mund.......nu gaber jeg istedet for.

Kommentar
Fra : Carlam

Dato : 29-03-13 10:43

Tror heller ikke du får meget ud af dem. men der sidder samlere rundt om i landet, så hvis du har nogen som ikke er på dvd, og udgået film kan du muligvis sælge dem.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 29-03-13 17:09

Du kan forære dem til Danmission. Se evt. under danmission.dk hvor den nærmeste butik ligger. De sælger dem gerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-03-13 19:33

Jeg er lidt i samme situation.Har ca. 150 Spaghetti westerns på VHS. + US westerns,og danske film.

Købte en ny video maskine for en fem-seks år siden.Men den sluger dem bare.
Jeg tror der sker en kemisk nedbrydning i båndene,af een eller anden slags,når de bliver 15 - 20 år gamle.Trist.

Så nu kan jeg godt smide både bånd og maskine ud.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-03-13 19:36

Jeg har prøvet at "lufte" dem,ved hjælp af en boremaskine....negativ resultat.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-03-13 07:17

Hvis der er sjældne film imellem dem, kan du sikkert få en god pris for dem (over en dvd´s pris), film der ikke er til salg i forretninger eller udgivet på dvd/vhs, men du skrivere intet om indholdet.
Prøv qxl?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-13 07:43

På et eller andet tidspunkt, i år 2247 +/-, er der et filmselskabs arkiver med masterbånd der går op i røg, eller deres digitalisering bliver slettet, så vil de spørge ude i verden om nogen ligger med gamle film.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-13 18:54

Citat
På et eller andet tidspunkt, i år 2247 +/
Tror Verden er gået under et par gange før den tid.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-04-13 09:31

Ud af mine godt 600 VHS-bånd har jeg gemt 6, der ikke kan fås på DVD, og yderligere 5 med nogle TV-film, jeg selv har optaget. En nabo snuppede en 10 stykker inden jeg smed resten ud. Jeg har, for at skrive her, lige talt resterne op, og der er faktisk en mere, jeg har fundet på Amazon, så den kan også ryge ud.
Jeg går ofte på loppemarkeder for at finde spændende ting, og tidligere kunne man finde VHSer hos Blå Kors. De vil ikke have dem mere. De kan ikke sælges og de fylder for meget.
Nej, med mindre at filmene ikke kan erstattes med DVDer, er de efter min mening helt værdiløse.