/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
hvis du vandt i lotto/eurojackpot.
Fra : kenn63
Vist : 609 gange
500 point
Dato : 26-03-13 21:57

hvad ville du gøre og hvorfor.?
jeg ville sige mig job op fordi jeg ikke gad og arbejde mere.
indfri mig gæld.
og nyde friheden til at kunne gøre hvad jeg ville.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-03-13 22:00

Det tror jeg ikke, du ville kunne holde ud.

Du ville mangle det sociale netværk omkring bl.a. dine arbejdskolleger.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 26-03-13 22:10

Nu er der jo andre jeg kender end mine arbejdskollegaer.de er ikke så vigtige for mig.
jeg omgåes dem ikke privat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-13 22:15

Dine venner er formentlig på arbejde hele dagen, så måske du bare skulle finde dig et deltidsjob i et andet firma - dagene vil nemt blive for lange og indholdsløse uden noget at give sig til.

Jeg ville se om jeg kunne komme ud og rejse noget mere, dele lidt ud til ungerne og så ellers nyde den frihed det må være at have mange penge - ikke fordi det behøver være enormt mange penge og vild luksus, men bare nok til at man ikke skal tænke på hvad man køber og hvornår, det må være dejligt.

Det allervigtigste i livet kan alligevel ikke købes for penge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-03-13 22:16

Nu kender jeg ikke dit arbejde, men mange gange går det jo også på de udfordringer, man møder - og løser - på sit arbejde.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-03-13 22:29

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-03-13 22:31

Så kunne du jo rigtig få tid til dine fritids interesser...

Citat
god sexhjemmeside
Fra : kenn63

Du skal logge dig ind først.
den hedder vidz.dk.
god fornøjelse.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-13 22:38

Jeg vil overdrage hele beløbet til foreningen for trofast tyende det vil vores butler og husholderske blive meget glade for.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-03-13 23:02

Ville købe en ny bil og et sommerhus, tage på lidt flere ferier i udlandet og ellers fortsætte som hidtil, også med arbejdet, selv om jeg ikke behøvede. Men jeg vinder ikke, da jeg aldrig bruger penge på spil.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-03-13 23:03

Når du aldrig bruger penge på spil - som jeg - vinder du hver uge.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-03-13 07:14

Jeg vinder nu aldrig noget, men drømme er der masser af, så jeg spiller alligevel. Håbet har man da.

Jeg ville beholde mit gode job, men sikre mig, at jeg kunne have en god levestandard, også hvis der en dag ikke er noget at lave. Jeg ville hjælpe mine børn til at komme godt af sted i livet, og så ville jeg tilbringe mere tid i Frankrig.

Vandt jeg ekstremt meget, så ville jeg give flere penge til kræftforskning o.lign.

Og endelig: Ja, så giver jeg da en omgang til alle Kandu'erne

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 27-03-13 08:49

for mit vedkommende. så er det ike noget problem af få tiden til at gå hvis jeg ikke havde et job,jeg skulle møde op til.
der er så meget jeg skulle.
rejse meget mere og dyrke forskellige hobbys være med i foreningslivet.og være sammen med familien.
det giver bare en ny frihed at være uafhænig af banklån og der skal være et bestemt beløb hver måned på kontoen.
så kan der blive plads til et lille fritidsjob som dækker ens grundfradrag.inden man skal betale skat

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-03-13 08:56

Jeg ville lade hvert af mine fire børn vælge et hus, de kunne tænke sig. Dem (husene) ville jeg så købe og lade dem bo i ganske billigt. Eller måske gratis. Ved ikke helt, hvad der ville være bedst for dem.
Så ville jeg anskaffe mig en rigtig god galophest, sikkert importeret fra England og så nyde at følge med i dens træning og løb og drømme om måske at vinde derbyet
Og så håbe jeg kunne finde en sød kvinde, der ville rejse rundt med mig både i min camper og til fjerne og eksotiske (og varme!) rejsemål.
UPS, der brast boblen - jeg får aldrig taget mig sammen til at købe den bon....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-03-13 10:52

Uha...det ville blive et sandt helvede. Du ville ikke kunne færdes nogen steder,uden at rygklapperne ville sværme om dig.Du vil blive tvunget til at gi`omgange både her og der.Dine børn ville blive chikaneret i skolen.Naboerne ville bagtale dig,bag din ryg.Konen vil pludseligt skilles,på grund af alle genvordighederne.Familien vil se dig som en arrogant skid.Du vil blive udsat for afpresning og hjemmerøverier.

Nej,det skal du sgu ikke gå og håbe på.

M.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-03-13 13:25

Har man hjernen i behold og begge "ben på jorden" må det da være en fantastisk situation at komme i, kun fantasien sætter grænsen.
Det kommer jo nok an på alderen hvad man vil, lidt i hvert fald.
Hus, sommerhus, bil, Autocamper, lidt veterankøretøjer, lejlighed i udlandet, rejser, ting til børn huse osv, og fri for job- kun, det man nu finder ud af med tiden, man får jo hurtig opbygget ny netværk og nye interesser og opgaver, alt skal jo vedligeholdes, passes og nusses omkring.
Man skal jo have en meget god og interessant job til hverdag hvis man kommer til at mangle det, min erfaring er at når man har forladt et job er man næsten glemt i løbet af kort tid, kun nogle venner husker en, firmaet er kun ude efter cool Cash, viser min livserfaring med arbejdsgivere generelt.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 27-03-13 15:23

Jeg ville se at få betalt færdig på min SU-gæld... For jeg gider simpelthen ikke, at Staten skal tjene penge på den SU de låner ud til mig, når de i forvejen ikke kan finde ud af at bruge rentepengene mere fornuftigt... Jeg har STOR, STOR forståelse for, at man skal betale de penge tilbage man låner, når vi i øvrigt er så heldige at ku få SU her i landet - endnu i hvert fald...

Men så skal de rentepenge jeg betaler F... osse bruges til noget mere velfærd til de ældre, hjemmepleje, skoler osv... Det er trods alt de ældres skyld at vi er her i dag...

Derudover ville jeg købe et hus og derved komme lidt ud på landet... Hvorfor bor man til leje når der nu er 1 mio. huse til salg der ude..? Nej ok - jeg ved ik hvor mange der er...

Og så ville jeg ta ud og rejse lidt...det er altid så dejligt afvekslende at komme lidt væk... hjemmefra...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-03-13 20:13

Denne bemærkning,skal du have ros for,mystik:
Citat
Men så skal de rentepenge jeg betaler F... osse bruges til noget mere velfærd til de ældre, hjemmepleje, skoler osv... Det er trods alt de ældres skyld at vi er her i dag...

Ikke mange unge,der idag tænker på,hvem der har opbygget denne velfærdssamfund...og under hvilke betingelser.Dengang blev folk ikke spurgt om de havde lyst til snavset arbejde,eller hørt om arbejdsstillinger.Begrebet Arbejdstilsyn,var slet ikke opfundet.Man måtte selv betale for de fornødne redskaber,grebe,skovler og andet værktøj.Beklædning selvfølgeligt også...gummistøvler,træsko.

Skulle der graves kloakker,kabler ned,eller slige ting.....en 15 - 20 arbejdsmænd,blev sat igang med hakker skovl greb spade.....så var det bare med at komme igang.Fik man en lille vable på hænderne......den skulle bare arbejdes væk.Masser af mennesker,blev simpelthen slidt op.

Selv har jeg været så "heldig",at være murer.Hvor man "kun" skulle bøje sig ned i ryggen ca. 3000 gange dagligt,for at fatte en mursten.Hvis man ville holde daglønnen.

M.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 30-03-13 11:40

Det første jeg ville gøre var ikke at sige noget til nogen

men jeg ville betænke mine forældre med lidt havehjælp fra en gartner og de kunne godt bruge et nyt vindfang - nå ja de kunne godt bruge nyt mange ting, det bliver svært uden at fortælle - men jeg er ikke bange for at de siger det vidrer så der må jeg nok krype til korset.

Jeg ville rejse en del mere, det har vi tid til nu hvor hverken manden eller jeg arbejder og så skal vi ofter besøge den del af begges familier der bor langt væk og koster en del penge at besøge.

Vi ville flytte i hus og børnes ville få en en uddanelsefond, der er størrer end de 50 kr jeg indbetaler hver måned til dem nu

Så er der bare tilbage at forkæle manden med alt det jeg ved han drømmer om, det bliver svært ikke at sige noget til ham, men han ved jeg aldrig ville fortælle det og han vil så ikke spørger så ville vi de næste mange år leve af de penge uden at stille spørgsmål ved noget.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 30-03-13 19:24

mange spændende indslag i kom med.men må vente lidt da der ikke er nogle som vandt o denne omgang