/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bønnespirer på dåse - udgået?
Fra : lgs
Vist : 2397 gange
100 point
Dato : 26-03-13 15:31

Jeg har min jævnlige gang i div. supermarkeder og alle steder har jeg forgæves set efter bønnespirer på dåse. De var for ikke længe siden en standardvare men er alle steder tilsyneladende forsvundet fra hylderne. Er det blot et resultat af manglende efterspørgsel eller er der andre grunde?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-03-13 15:39

Tror det er efterspørgslen der dikterer det, der er vel ingen der frivilligt spiser bønnespirer på dåse når man kan købe friske bønnespirer. Som en eller anden skriver på nettet:

"Bønnespirer på dåse er syltet så meget sammen, at al den friske sprødhed er forsvundet. Samtidig ligger de i en kalorierig lage, som gør dem ualmindelig tunge i det daglige kaloriebudget."

Du kan godt finde online butikker der sælger bønnespirer på dåse, men helt ærligt, lad være.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-13 16:05
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-03-13 18:24

Du kan købe der her:

http://www.denkinesiskekoebmand.dk/bonnespirer-pa-dase-425-gr.html

Jeg vil nu helst købe dem frisk.

vic200

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-13 08:49

Nu er det efterhånden svært at få friske bønnespire og da de alligevel skal varmes er de fra dåse en god idé.

Jeg ved ikke om flere og flere er gået væk fra at dåse fordi de ikke er opvarmet, men det står vel på dåsen.

Grunden til at flere butikker ikke længer sælger friske er at der er en eller anden tarm baktire

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 27-03-13 12:41

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.