/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fjerne delvis våd maling?
Fra : Zofie
Vist : 465 gange
300 point
Dato : 26-03-13 08:57

Hejsa.

Jeg har fået malet nogle fuglehuse, som var malede i forvejen. Problemet er nu, at malingen nogle steder ikke vil tørre efter 4 dage. Andre steder er malingen krakeleret. Jeg har forsøgt at fjerne malingen både med sandpapir og grundrens uden held.
Hvad kan jeg gøre for enten at fjerne det?

Mvh. Sofie.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-03-13 09:06

Hvad er den nye maling baseret på? Vand eller terpentin eller noget tredje?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-03-13 09:39

Så holder du dig noget elendigt sandpapir. Brug noget ordentligt!

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 300 point
Dato : 26-03-13 10:00

Hvad har du malet med? Hvis det f.eks. er oliemaling og fuglehusene står koldt, kan malingen være, endog meget længe, om at tørre.
Er det oliemaling, kan du aftørre denne med terpentin.

Er det vandig maling, kan du nok vaske dig ud af problemet, men slibe kan du ikke, på maling der ikke er tørt.

Husk at klargøre emner der skal males, ved at vaske med grundrens og matslibe, så kan malingen hænge fast. Læs også på malingen, ved hvilken temperatur og luftfugtighed du kan bruge malingen.

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 26-03-13 10:21

Tak for svaret Charlottefrich. Terpentin var løsningen
I øvrigt tak for bonusinfo vedr. matslibning