/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Lille gratis værdipapirdepot
Fra : vagnr
Vist : 1171 gange
300 point
Dato : 25-03-13 17:19

Lille gratis værdipapirdepot og lav kurtage, 0,1-0,15%, er det jeg er på jagt efter.

En meget fornuftig konfirmand ønsker sig værdipapirer, det vil vi gerne give hende 1000 kr til at begynde på.

Men, da jeg kiggede på Danske Bank, som er hendes bank, koster det 150 kr pr halvår at have et depot, så der skal de ikke stå, efter ca 4 år ejer hun ikke så meget som et frimærke.

Saxo bank har gratis depot, men kræver man har mindst 15000 på kontoen.

Min bank, den tidligere Skandiabank, så Eikbank, så Lollands sparekasse, nu Jyske har gratis depot (for danske papirer) og 0,1% kurtage (min 28 kr, så der skal kun købes et eller højst to papirer), og bortset fra de regelmæssige navneskift er jeg godt tilfreds.

MEN, hvad sker der når Jyske Bank er færdig med fusionen? Jeg har kigget på JB, men de er meget jyske (=karrige) med deres oplysninger, jeg har haft meget svært ved at finde priser generelt, og slet ikke kunnet finde pris eller vilkår på depot!

Så hvis der er nogen der har en bank uden depotgebyrer, uden mindstegrænse for indestående, lav kurtage, og ingen krav om at alt skal samles i banken, hører jeg meget gerne om det, især hvis I også er tilfredse med banken

Gode, men i øvrigt værdiløse points (måske lidt værdi for egoet?) tilbydes

Accepteret svar
Fra : DAF_direktoer

Modtaget 310 point
Dato : 25-03-13 17:24

Et godt valg er Nordnet - her er depotet gratis, kurtagesatserne små og kurserne skarpe. Det gælder både frie depoter og ratepensionsdepoter.

Mvh

Claus W. Silfverberg
DAF-direktør 1995-2007

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 25-03-13 17:27

Nordnet er i øvrigt i årevis blevet kåret som bedste bank af Dansk Aktionærforenings mange tusinde medlemmer, som hører til blandt de mere aktive, private investorer.

Mvh

Claus

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 25-03-13 17:45

Tak for svaret DAF_direktoer, det var lige det jeg (hun) har brug for, Nordnet har ligefrem en særlig konto for mindreårige.