/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp...min PC-skærm....
Fra : Gucci1704
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 25-03-13 10:31

Hele dagen igår kunne jeg ikke få billede ( skrivebordet) frem på skærmen, når jeg tændte den, sammen med computeren. Hvorfor ? Den gik i sort og en firkant kom frem, hvori der stod "Power saving mode". Her til morgen kunne jeg godt,- og kan derfor skrive her.

Computeren er også begyndt at "larme" mere, når jeg tænder den.
Det lyder næsten som om, et stykke papir flyver rundt i en propel.
Det problem har jeg heller ikke haft før,- den larm aftager dog jo længere tid computeren har stået tændt. Kender du til dette problem ?

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-03-13 10:55

Ja, det med larmen kender jeg godt... Det er simpelthen køleblæserne der er støvet gevaldig til, tag dækslet af og giv den en grundig rengøring.
Støvsug ind imellem lamellerne - pas på med at propellerne ikke kører vanvittig rundt samtidig.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 25-03-13 11:14

Lejerne kan også blive slidte og tørre. Hvis det ikke hjælper at rense blæseren, må du prøve at afmontere den og prøve om du kan smøre den MEGET lidt med symaskine olie. Det kan være svært at komme til. Ellers er der kun en vej, skift den ud.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-13 11:42

Et par gode tip, tak. Men hvad skyldes den sorte skærm hele dagen ?

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 25-03-13 11:48

Det har jeg oplevet en gang på en ældre fladskærm. Ved at åbne den og fjerne støvet omkring printpladen og i kabinettet, virkede den igen, da den blev samlet. Hvorfor er jeg ikke klar over, måske en afledning til jord?
Held med det!